Madeira Madeira

  • Utazási és közlekedési lehetőségek

    A Madeira-szigeteken két repülőtér található. A Madeira szigetén fekvő Santa Catarina.repülőtér arról híres, hogy 2000-ben meghosszabították a kifutópályát, amely most már a tenger fölé nyúlik és hatalmas oszlopokkal van alátámasztva. Mielőtt megkezdték volna a kifutópálya hosszabbítását, a pálya Európában a legrövidebbek közé tartozott. Funchal 20 km-re fekszik Santa Catarinától, amely taxival, autóbusszal vagy speciális aerobusszal is megközelíthető. A madeirai reptér építése előtt még 1960-ban Porto Santo szigetén épült az első repülőtér, a NATO megbízásából. Sok járat lisszaboni átszállással közlekedik, a portugál TAP légitársaság gépeinek segítségével.

    Madeira szigetéről kompokkal, kirándulóhajókkal és kisrepülővel juthatunk el Porto Santo szigetére.

    Madeirát az autóutak jól kiépített infrastruktúrája jellemzi, de busszal , taxival és kölcsönzött autóval is közlekedhetünk. A buszok viszonylag olcsók és pontosan a menetrend szerint közlekednek. Funchalból a sziget bármelyik részére eljuthatunk. A fővárosban tömegközlekedési eszközökkel utazhatunk, jegyet a megállókon, vagy a buszvezetőnél vehetünk. A turistainformációknál érdemes a menetrend felől érdeklődni. A város közlekedési szempontból zónákra van osztva, ettől függ a jegy ára, ami menettérti jegy esetében 1,7 és 1,90 euro között mozog. Érdemesebb azonban bérletet venni, melynek ára 15 euro körül mozog. A legkényelmesebb, de egyben drágább közlekedési mód, ha taxival utazunk. A készséges taxisok hamar szót értenek a turistákkal, azonban számolnunk kell némi felárral, ha éjjel és ünnepnapokon szállunk taxiba.

    A várostól távol eső helyeket autóval járhatjuk be, Madeirán sok autókölcsönző található, áraik azonban nagyban eltérnek egymástól. A kölcsönzési feltételek az alábbiak: 21 éves korhatár, nemzetközi jogosítvány, és legalább egy évig érvényes személyigazolvány, vagy útlevél. A benzin ára hasonló, mint az Európai Unió országaiban. Bár az utak jó állapotban vannak, óvatosan kell vezetnünk, főként a hegyi területeken, ahol a kanyarokban sok helyről hiányoznak a korlátok. Ködös, vagy esős időben igazán veszélyessé válik a vezetés ilyen terepen.