Foglalás menete

Hogyan tudom lefoglalni az utat? Mit jelent a megrendelés és az ajánlatkérés? Mikor veszi fel velem a kapcsolatot az utazási szakértő?

Mi a különbség megrendelés és ajánlatkérés között, illetve mi a folyamata?

Utazási igényét (utazástól függően) megrendelés, vagy ajánlatkérés formájában rögzítheti.

  • Megrendelés esetén akár azonnal befizetheti és lefoglalhatja utazását online.
    Folyamata: a "Tovább a megrendeléshez" gombra kattintva rendszerünk automatikusan ellenőrzi az árat és szabad helyeket (az elhelyezés férőhelyeit, illetve buszos, vagy repülős utazás esetén az ülőhelyeket) az utazásszervező rendszerével, ezután a megrendeléssel kapcsolatos folyamatok következnek. Az első folyamat az utasadatok rögzítése, vagyis az úti okmányban szereplő adatok pontos megadása. Ezt követően az utasbiztosítás igénylésével kapcsolatos folyamat következik. Az utolsó folyamatnál a fizetés módjának és ütemezésének megadását követően átirányítjuk az Online fizetési felületre. Ha az utazás részben, vagy egészben történő kifizetése megtörtént, úgy foglalását rögzítjük, vagyis garantált megrendelésnek tekintjük.
  • Ajánlatkérés esetén a megrendeléssel ellentétben nem történik közvetlen foglalás, vagyis az ajánlatkérés nem minősül kötelező érvényű megrendelésnek.
    Folyamata: az "Ajánlatkérés kötelezettség nélkül" gombra kattintva, az első folyamat az utasadatok rögzítése, vagyis az úti okmányban szereplő adatok pontos megadása. Majd az utasbiztosítás igénylésével kapcsolatos folyamat következik. Sikeres ajánlatkérést követően utazási szakértőnk felveszi Önnel a kapcsolatot és segít a foglalás véglegesítésében, vagy szükség esetén további ajánlatokról egyeztetni.

Miért nem tudok ajánlatkérést követően rögtön fizetni és foglalni?

Technikai okok miatt az Invia.hu nem minden esetben rendelkezik valós idejű információval az utazási csomag elérhetőségéről, szabad elhelyezéseiről, illetve pontos árairól. Emiatt bizonyos utazások csak ajánlatkérés formájában igényelhetők. Ajánlatkérést követően megerősítést kérünk az utazásszervezőtől, hogy a megrendelni kívánt utazás a választott feltételekkel (ellátás, szobatípus, időpont, közlekedési mód, stb.) biztosan rendelkezésre áll-e. Mindezen információk birtokában utazási szakértőnk felveszi Önnel a kapcsolatot és segít a foglalás véglegesítésében. Ha mindez nemtörténik meg az ajánlatkérés nem minősül kötelező érvényű megrendelésnek. Konkrét megrendelésnek csak az utazásszervező által közzétett érvényes megrendelés visszaigazolás minősül.

Mikor veszik fel velem a kapcsolatot?

Utazási szakértője az ajánlatkérés beküldését követő 24 órán belül igyekszik felvenni Önnel a kapcsolatot, amennyiben munkaidőn kívüli időszakról beszélünk, akkor a következő munkanapon.

Miért nem felel meg az ajánlatban szereplő utazás ára az interneten szereplő árnak?

A honlapon szereplő utak és szolgáltatások árai az utazásszervezőktől kapott frissítéseknek megfelelően, naponta néhány alkalommal kerülnek aktualizálásra. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy lehetőség szerint a legaktuálisabb árak kerüljenek feltüntetésre, előfordulhat azonban, hogy az ajánlat elérhetősége vagy ára az előző frissítéshez képest időközben megváltozik. Utazásközvetítőként az Inviának ezért sajnos nem áll módjában felelősséget vállalni, mivel a jelzett adatok az utazási irodák foglalási rendszeréből, automatikusan kerülnek ki. Ennek megfelelően mindig az aláírt Utazási szerződésen, vagy az utazás visszaigazolásán szereplő ár az irányadó.

Egy már megvásárolt utat keresek, de nem találom a weboldalon. Miért?

Bizonyos utazásszervezők adatbázisa manuálisan frissül, így nem minden pillanatban naprakész. Emiatt, amíg az utazásszervező nem aktualizálja aktuális kínálatát - a valós, és az oldalon megjelenített adatok között eltérések lehetnek.

Hogy fordulhat elő, hogy az utazási szakértő által küldött árajánlat más összeget tartalmaz, mint ami a weboldalon szerepel?

A weboldalunkon listázott utazások és szolgáltatások ára naponta többször frissül aszerint, ahogy azokat az utazásszervező irodák szolgáltatják. Minden igyekezetünk ellenére azonban előfordulhat az a helyzet, hogy az adott utazási ajánlat már nem elérhető (pl. megváltozott az ár, betelt az utazás). Az Invia.hu nem vállal felelősséget ezekért a változásokért, mivel ezek az információk automatikusan kerülnek feltöltésre a szervezőirodák rendszereiből. Ezért csak az az ár tekinthető kötelező érvényűnek, ami a kollégáink által küldött utazási szerződésben és az utazásszervező iroda által megküldött visszaigazoláson szerepel.

Milyen szobatípusok léteznek?

Egyágyas szoba (SGL): Egy egyszemélyes ágyat jelent, egy fő részére, vagy – a felsőbb kategóriájú hoteleknél – ltalában a kétágyas szobában található egyik ágyra vonatkozik, felár fizetése ellenében az így kihasználatlan ágyért. Rövidebb utakon kiváló, diszkrét és kényelmes szállást biztosít konferenciák résztvevőinek is.

Kétágyas szoba (DBL): kétágyas szoba, két személy részére franciaággyal, vagy egy duplaágy egy matraccal.

  • Twin szoba (TWN): kétágyas szoba különálló ágyakkal, két különálló ágy két matraccal, amelyek szükség esetén dupla ágyként is használhatóak (az ágyak összetolásával).. A twin room rikábban az olyan kétszer kétágyas szobákra is használatos, amelyekben két francia ágy van.

Háromágyas szoba (TPL): A szobában 3 ágy van, vagy egy franciaágy és egy egyszemélyes ágy. Vannak hotelek, ahol a kétágyasokat pótágyazzák. Leginkább gyermekükkel utazó párok használják, de baráti társaságoknak is megfelelő.

Standard szoba (STN): A legolcsóbb szobatípusok egyike, a kifejezés többnyire egy viszonylag kicsi, alapfelszereltségű szobát jelent. Általában az adott szálláson a legnépszerűbb, illetve legnagyobb számban megtalálható szobatípus, a hotel minőségének és kategóriájának függvényében. Egyes hotelekben a felszereltsége megegyezik a superior szobákéval, de a hotel egy kevésbé impozáns részében található.

Superior szoba (SUP): Többnyire nagyobb és egy kissé jobban felszerelt, mint a standard szoba, az ár például tartalmazhatja a tea- és kávégépet, a vasaló használatát vagy az irodai felszerelést. A mérete többnyire 25 és 40 m2 között változik a hotel kategóriájától függően. Többnyire a szállodák legimpozánsabb részében található kiváló panorámával.

Deluxe szoba (DLX): jó felszereltségű, nagyobb szoba, sokszor kiemelten jó elhelyezkedéssel és kilátással. Eredetileg a standard szoba szinonimája, de néhány esetben magasabb kategóriára utal, néha az executive szobával helyezik azonos szintre. Foglalás előtt érdemes ellenőrizni a szálloda katalógusát a kellemetlen meglepetések elkerülése végett.

Családi szoba (FAM): Három vagy több ággyal ellátott szoba, amelyből legalább kettő alkalmas felnőtt személyek számára. A négy- és ötcsillagos hotelek mindegyikében található olyan apartman, melyben egy nagyobb család is elfér. A két-és háromcsillagos szállodákban ez gondot jelent, egy családot csak külön szobában lehet elhelyezni. Egyre több szálloda törekszik arra, hogy a szokásosnál nagyobb méretű és légterű apartman szobákat alakítson ki, ahol két felnõtt és 2-3 gyermek is kényelmesen elfér.

Suite (SUI): egy, vagy több hálószobával, nappalival, fürdőszobával, valamint étkezővel rendelkező lakosztály.

  • Junior suite (JRSUI): egy szobán belüli külön ülőalkalmatossággal is rendelkező szálláshely. Ez a lakosztályok legkisebb fajtája, inkább egy nagyobb, nagyon jól felszerelt hotelszobát jelent többnyire saját konyhával, de sokszor kevésbé elegáns, mint az executive room. Hosszabb tartózkodásra tervezték, jó választás, ha az embernek irodai munkát kell végeznie az útja alatt.
  • Superior suite (SUPPSUI): magasabb kategóriájú apartmanok.
  • Penthouse suite (PENTSUI): luxusapartmanok a szállodán belül (gyakran a felső emeleteken, kétszinten), egymásba nyíló, de külön szobákkal.

Executive szoba (EXE): a Junior suite-hoz hasonlóan, maximálisan felszerelt, luxusminőségű szoba. Gyakran két kisebb szoba, vagy egy szoba és egy teljes konyha, saját dolgozóhely és hall kombinációból áll, azonban kialakítása elmarad a lakosztálytól.

Promo szoba (PR): A klasszikus szoba olcsóbb változata. A szálloda kevésbé frekventált részén található, esetleg kevésbé vonzó kilátással, vagy régebbi bútorokkal és felszereléssel.

Manzárd (Maisonette): tetőtéri szoba, változó, szűk mennyezeti struktúrával.

Duplex (DPX): kétszintes szobák, az alsószint általában nappaliként, a felsőszint hálószobaként funkciónál, a szintek között pedig belső (csiga) lépcsőn keresztül közlekedhetünk.

Connecting (CN): egyszintes elválasztható, vagy összekapcsolható szobaegységek. A szobaegységek közti átjárást átjáró ajtó, vagy folyosó biztosítja.

Tengerre néző (Sea view (SV): közvetlen kilátás a tengerre.

Részlegesen tengerre néző (Beach front (BF): korlározott kilátás a tengerre, A tengerre néző kilátást zavaró tényezők takarhatják (pl. magas fák, épületrész stb.).

Oldaltengerre néző (Sea side view (SSV): oldalsó kilátás a tengerre, vagyis az ablakból csak oldalra nézve láthatjuk a tengert.

Medencére néző (Pool view (PV): kilátás a belső medencére.

Kertre/parkra néző (Park garden view – GV): közvetlen kilátás a belső kertre, vagy parkra.

Hegyre néző (Mountain view (MV): közvetlen kilátás a távoli hegyekre.

Főépületre néző (Main building (MB): közvetlen kilátás a belső főépületre.

Anex dependance (ANXDEP): a hotelhez közeli, különálló épület, általában más felszereltségű szobákkal, gyakran más kategóriában (csillagok száma), és a hozzá tartozó főbb hotelszolgáltatások, mint pl. az étkezés, általában a főépületben érhetőek el.

Milyen gyermekkedvezmények érhetőek el?

Bizonyos szállodákban és időpontokban gyermeke 2 felnőtt kíséretében, pótágyon kedvezményesen veheti igénybe a szolgáltatásokat. Ne habozzon, küldje el nekünk ajánlatkérését! Utazási szakértőnk felveszi Önnel a kapcsolatot, hogy a kiválasztott szálloda és utazási dátum esetében van-e lehetőség a gyermekkedvezmény igénybevételére.