Megnyitás | Vissza a főmenühöz

Utazás 2021 nyarán: kedvenc úticéljaink és a covid

Földgömb a tengerparton

Vajon kedvenc nyaralóhelyeink elérhetőek már a turisták részére? Mikor érdemes elindulnunk? És a legfontosabb: ott vagyunk már?

A 2020-as év számos kihívás és nehézség elé állította az utazás szerelmeseit: szeptembertől a külföldi utazások csak abban az esetben voltak elérhetőek számunkra, ha a hazaérkezést követően vállalni tudtuk a 10 napos karantént, vagy a 2 negatív PCR teszt elkészítését és az ezzel járó költségeket, novembertől pedig a járvány hatására már a belföldi pihenésünkről is le kellett mondanunk.

Jó hír azonban, hogy mostantól - több, mint egy év után - a kormány friss rendelete értelmében védettségi igazolványunk birtokában ismét korlátozások nélkül térhetünk haza külföldi utazásunkról és szabadon látogathatjuk a belföldi szállás- és vendéglátóhelyeket is. Védettségi igazolvány hiányában a hazaérkezést követően továbbra is 10 nap karantén letöltése szükséges, vagy kiválthatjuk ezt 2 negatív PCR teszttel, melyet 5 napon belül legalább 48 óra időkülnbséggel kell elvégeznünk.

Összegyűjtöttük, 2021-ben milyen feltételekkel kereshetjük fel ismét kedvenc úticéljainkat.

Az információk tájékoztató jellegűek és az aktuális fejleményeknek megfelelően folyamatosan frissülnek. Hivatalos hírekkel kapcsolatban minden esetben kérjük, hogy konzultáljon utazási szakértőjével, illetve keresse fel a Konzuli Szolgálat oldalát.

Úticél Beutazás feltétele Beutazási feltétel gyermekek esetében Beutazási feltétel teljesíthető védedttségi igazolvánnyal? Gyermek védettségi igazolvánnyal rendelkező kísérővel Reptérre, országba érkezés utáni teszt
Egyiptom 72 órán belüli negatív PCR 6 éves kor alatt nincs NEM NEM Amennyiben érkezéskor nincs 72 órán belüli negatív PCR, 30USD, eredmény érkezéséig karantén
Törökország 72 órán belüli negatív PCR 6 éves kor alatt nincs IGEN 18 éves korig
Görögország

72 órán belüli PCR

2. oltás után 14 nappal

betegségen átesést követően a fertőzéstől számított 2. és 9. hónap közt

6 éves kor alatt nincs NEM NEM Szúrópróbaszerűen
Kanári-szigetek

48 órán belüli teszt

6 éves kor alatt nincs NEM NEM
Maldív-szigetek 96 órán belüli PCR teszt 1 éves kor alatt nincs NEM NEM Szúrópróbaszerűen
Dominikai Köztársaság Nincs korlátozás   NEM NEM Szúrópróbaszerűen
Ciprus

72 órán belüli PCR teszt

vagy

2 oltás után (2 adagos oltás esetén) 1 oltás után 14 nappal (1 adagos oltás esetén)

12 éves kor alatt nincs IGEN 12 éves korig Érkezéskor PCR teszt

Horvátország

PCR vagy antigén teszt

180 napon belül a betegséget követően

12 éves kor alatt nincs IGEN (2. oltás után 14 nappal) 12 éves korig Oltás teszt, vagy átesettség hiányában a határátlépést követően
Spanyolország

48 órán belüli teszt

6 éves kor alatt nincs NEM NEM
Egyesült Arab Emírségek, Dubai 72 órán belüli PCR teszt 12 éves kor alatt nincs NEM NEM  Érkezéskor teszt
Egyesült Arab Emírségek, Abu Dhabi

2. oltás után 28 nappal és 5 nap karantén

vagy

10 nap karantén

NEM NEM

Oltással érkezést követő 4. napon PCR, Oltás nélkül érkezéskor és a 8. napon PCR

Olaszország 48 órán belüli PCR teszt  2 éves kor alatt nincs NEM NEM 5. napon PCR
Montenegró

Magyar állampolgár teszt és karantén kötelezettség nélkül

Seychelle szigetek 72 órán belüli PCR

Egyiptom

Nílus partja

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Egyiptom területére 72 óránál nem régebbi angol nyelvű negatív PCR teszt felmutatásával utazhatunk, ez alól a szabály alól nem képez kivételt, ha már átestünk Covid-19 betegségen, vagy oltással rendelkezünk. A PCR teszt bemutatása alól kizárólag a 6 éven aluli gyermekek mentesülnek.

Az útlevél ellenőrzése előtt ki kell töltenünk egy az egészségügyi állapotunkra vonatkozó regisztrációs lapot, amelyen meg kell adnunk az egyiptomi tartózkodási helyünket, telefonszámunkat, e-mail címünket és a biztosításunknak adatait.

A legnagyobb kínálat Egyiptomba!

Törökország

Hadrianus kapu

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

A 2021 májusbában Magyarország és Törökország között létrejött megegyezés értelmében, ha már átestünk a koronavírus fertőzésen, vagy vakcina által szereztünk védettséget, és ennek tényét védettségi igazolvánnyal tudják bizonyítani, a magyar állampolgárok, illetve a felügyeletük alá tartozó 18 életévüket be nem töltött gyermekek teszt- és karantén-kötelezettség nélkül léphetnek be Törökország területére.

Védettségi igazolvány hiányában minden 6 évesnél idősebb látogatónak rendelkeznie kell egy 72 óránál nem régebbi PCR teszttel.

Törökországba utazásunk további feltétele a https://register.health.gov.tr oldalon található formanyomtatvány kitöltése, függetlenül attól, hogy melyik beutazási feltétel teljesítésével léphetünk be az országba.

A legnagyobb kínálat Törökországba!

Görögország

Santorini

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Görögországba legkorábban a második oltást követő 14 nap elteltével utazhatunk. Az oltás megtörténtét igazoló hivatalos dokumentumnak angol nyelven is tartalmaznia kell a beoltott személy nevét, az oltáshoz használt vakcina típusát és az oltások időpontját.

A Görögország által jelenleg elfogadott oltóanyagok: Pfizer BioNtech, Moderna, Astra Zeneca/Oxford, Novavax, Johnson & Johnson/Janssen, Sinovac Biotech, Gamaleya (Szputnyik), Cansino Biologics, Sinopharm.

Amennyiben még nem rendelkezünk oltással és nem estünk át a betegségen, negatív PCR teszt bemutatásával léphetünk be az országba. A betegségen való átesettségünket hivatalos, állami szerv, vagy magánlabor által kiállított, angol nyelvű, a nevünket és a fertőzés dátumát is tartalmazó igazolással kell bizonyítanunk. Ezzel a dokumentummal a covid-19 vírus szervezetünkben való regisztrált kimutatását követő 2. és 9. hónap között látogathatjuk Görögországot. 72 óránál nem régebbi negatív PCR tesztre 6 éves kor felett minden utazónak szüksége van. A teszt eredményét bemutató igazolásnak angol nyelvűnek kell lennie és tartalmaznia kell a tesztelt személy nevét, valamint a személyi igazolványának, vagy útlevelének sorszámát.

Az országba történő belépés előtt előfordulhat, hogy szúrópróba jelleggel PCR vagy gyorsteszt elvégzésére kérnek minket. Pozitív eredmény esetén, ha repülős utazást választottuk 14 napos hatóság által felügyelt karanténra köteleznek. Amennyiben más, közúti megközelítését választjuk az országnak, pozitív eredmény esetén belépésünket megtagadják.

Az utazás megkezdése előtt legkésőbb 24 órával mindenkinek regisztrálnia kell a https://travel.gov.gr/ oldalon. A regisztrációt követően meg kell várni a QR kódot, melyet telefonon, vagy kinyomtatva be kell mutatni az érkezéskor, vagy repülős út esetén a járatra történő felszállás előtt.

A legnagyobb kínálat Görögországba!

Kanári-szigetek

Lanzarote panorámakép

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

A Kanári-szigetekre történő beutazásunkra ugyanazok a feltételek vonatkoznak, mint Spanyolországra, hiszen a szigetek Spanyolország fennhatósága alá tartoznak.

Repülős utazások esetében még az utazás megkezdése előtt regisztrálnunk kell a https://www.spth.gob.es/ oldalon, vagy a SPAIN TRAVEL HEALTH – SpTH applikáción keresztül. A regisztrációt követően kapott QR kódot érkezéskor kell bemutatnunk.

A legnagyobb kínálat a Kanári-szigetekre!

Maldív-szigetek

Maldív-szigetek bungalói

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

A Maldív-szigeteken 2021. május 3 óta minden beutazótól 96 óránál nem régebbi negatív PCR tesztet kérnek, akkor is, ha már rendelkezünk oltással. A teszt alól csak az egy évesnél fiatalabb gyermekek mentesülnek. A Maldív-szigetekre történő érkezésünkkor egészségügyi vizsgálatot végeznek, illetve szúrópróbaszerűen tesztelnek is.

A szigetekre beutazást megelőzően minden utazónak nyilatkoznia kell egészségügyi állapotáról, amit a https://immigration.gov.mv/tourist-visa/ oldalon keresztül tehetünk meg.

Amennyiben vendégházban töltöttük pihenésünket, a szigetek elhagyása előtt 72 órával ismét (saját költségen fedezett) PCR teszten kell részt vennünk.

A szigetekre történő beutazáskor és a szigetek elhagyásakor a légitársaságok szintén kérhetnek 72 óránál nem régebbi negatív PCR tesztet.

A legnagyobb kínálat a Maldív-szigetekre!

Dominikai Köztársaság

Családi kép a Dominikai-köztársaságban

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

A Dominikai Köztársaság a beutazókat nem kötelezi negatív PCR teszt elvégzésére, illetve az oltottság bizonyítására - a beutazáskor szúrópróbaszerűen végeznek PCR tesztet.

Arra viszont számítanunk kell, hogy a légitársaságok ettől függetlenül kérhetnek 72 óránál nem régebbi PCR tesztet. Erre az információra az Invia utazási szakértői a személyre szabott ajánlatok előkészítése során külön kitérnek.

A legnagyobb kínálat a Dominikai Köztársaságba!

Ciprus

Ciprus, Famagusta

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Ciprusra utazáshoz nincs szükségünk negatív PCR tesztre, ha már rendelkezünk Covid-19 elleni oltással. Ciprus és Magyarország közt létrejött megállapodás értelmében elfogadják a védettségi igazolványt, melyet ki kell egészítenünk az oltás időpontját és típusát igazoló dokumentumokkal. A 2 adagos oltás esetén mindkét oltást meg kell kapnunk, 1 adagos oltás esetében pedig az oltás és az utazás között legalább 14 napnak kell eltelnie. Az oltás tényét dokumentáló angol nyelvű igazolást a CyprusFlightPass rendszerbe kell feltöltenünk.

Az oltással nem rendelkezők esteében a február 27-én kihirdetett kategória-rendszer szerint járnak el az országba történő beutazásakor. Eszerint Magyarország jelenleg a narancssárga kategóriába tartozik, tehát az oltással nélkül érkezőknek az utazás előtt 72 órán belül, valamint az érkezéskor is PCR tesztet kell végezniük. A teszt elvégzése 12 éves kor alatti gyermekek esetében nem szükséges.

A ciprusi utazás további feltétele a https://cyprusflightpass.gov.cy/en/home oldalon történő regisztráció. Ez minden utas számára kötelező, elmulasztása esetén 300 eurós büntetéssel kell számolnunk.

A legnagyobb kínálat Ciprusra!

Tunézia

Karthágó

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Tunéziát június elsejétől a QR- kóddal ellátott oltási igazolásunk vagy a foglalás pillanatától számított 6 héten belüli koronavírus fertőzésen való átesésünket bizonyító hivatalos igazolás birtokában látogathatjuk.

Abban az esetben, ha a fenti feltételek egyikét sem tudjuk teljesíteni, 72 óránál nem régebbi negatív PCR teszt birokában léphetünk be az országba és mentesülünk karantén kötelezettség alól, ha tunéziai utazásunk megszervezéséhes és lebonyolításához utazási irodát választottunk, vagy egyszerre foglaltuk le repülőjegyünket egy menetrendszerinti járaton transzferrel, szállodafoglalással, a beutazást követően a transzfer során, a szállodán belül és kívül is együtt kell maradnunk a csoport tagjaival. Kirándulásokon szervezett keretek közt vehetünk részt.

Regisztrációs kötelezettségünknek a https://app.e7mi.tn oldalon található adatlap kitöltésével tudunk eleget tenni.

A legnagyobb kínálat Tunézia!

Bulgária

Szent Alexander Nyevszkij Székesegyház

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Bulgáriát választottuk nyaralásunk színhelyéül? Akkor 3 lehetőség közül választhatunk, bármelyik teljesítésével karantén nélkül tölthetjük pihenésünket Bulgáriában.

Ha a Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca, Janssen, Sputnik V, Sinopharm, Sinovac, Covishield védőoltások második adagját is megkaptuk és a 2. oltás óta eltelt legálabb 14 nap, akkor korlátozások nélkül léphetünk be Bulgária területére. Az oltás tényéről az utazó nevét, születési dátumát, az oltások felvételének dátumát, az oltóanyag típusát, gyártóját, tételszámát, a beadott dózisok mennyiségét és a dokumentumot kiállító hatóság és ország megnevezését tartalmazó igazolást kell bemutatnunk.

Bulgáriába akkor is szabadon utazhatunk, ha rendelkezünk pozitív PCR vagy antigén gyorsteszt igazolással. A pozitív teszt eredménye nem lehet 180 napnál régebbi és 15 napnál frissebb. A kiállított igazoláson szerepelnie kell az utazó nevének, a tesztet végző intézmény nevének, címének, elérhetőségének, a teszt időpontjának és a pozitív eredménynek latin betűkkel kiírva.

A harmadik lehetőség a 72 óránál nem régebbi PCR vagy 48 óránál nem régebbi, ám hivatalos szerv által kiállított antigén gyorsteszt. Az elfogadott gyorstesztek listáját ezen az oldalon találjuk: https://coronavirus.bg/bg/965 . Az eredménynek tartalmaznia kell az utazó személyes adatait, a tesztet végző intézmény adatait, valamint a teszt időpontját, típusát és a negatív eredményt latin betűkkel kiírva.

A legnagyobb kínálat Bulgáriába!

Horvátország

Család Horvátországban

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

A Horvátország és Magyarország közt létrejött megállapodások eredményeképp a védettségi igazolvánnyal rendelkező magyar állampolgárok ugyanolyan kiváltságokkal rendelkeznek, mintha horvát védettségi igazolvánnyal rendelkeznének.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha már mindkét oltást megkaptuk, akkor legkorábban 14 nappal a második oltást követően szabadon utazhatunk Horvátország területére. A belépéskor szükség lesz a papír alapú igazolásra, melyen szerepel mindkét oltás beadásának dátuma, valamint a védettséget igazoló kártyára is. Abban az esetben, ha még csak az első oltást kaptuk meg a Pfizer/Moderna/Sputnik vakcinának és még nem estünk át a betegségen, szabadon utazhatunk Horvátországba a 22. és 42 nap közt. Az AstraZeneca esetében a 22. és a 84. nap közt utazhatunk korlátozás mentesen.

A fertőzésen való átesés alapján kiadott védettségi igazolások Horvátországban nem érvényesek - ebben az esetben a beutazáshoz 180 napnál nem régebbi és 11 napnál nem frissebb pozitív PCR vagy antigén tesztre, vagy más, a fertőzésen átesettséget hiteles igazoló, orvosi dokumentumra van szükségünk. Amennyiben a fertőzést követően már megkaptuk az első oltást, a következő fél évben korlátozás mentesen utazhatunk Horvátországba.

Abban az esetben, ha a fentiek egyikével sem rendelkezünk 72 óránál nem régebbi negatív PCR teszt vagy 48 óránál nem régebbi antigén gyorsteszt (elfogadott tesztek listája: https://ec.europa.eu/health/ - fontos, hogy kizárólag laborban elvégzett, hitelesített tesztet fogadnak el) felmutatásával léphetünk be az országba.

12 éven aluli gyermekek teszt és védettségi igazolás nélkül utazhatnak védettségi dokumentumokkal, negatív PCR teszttel rendelkező vagy a Covid-19 fertőzésen 180 napon belül átesett felnőtt kísérőjükkel.

A fenti lehetőségeken kívül a horvát hatóságok elfogadják a határ átlépését követő teszt elvégzését is, ebben az esetben a saját költségünkön elvégzett teszt eredményének megérkezéséig házi karanténban kell tartózkodnunk, ami lehet hotel vagy apartman is.

A beutazás előtt regisztrálni kell a https://entercroatia.mup.hr oldalon, függetlenül attól, hogy a 3 feltétel közül melyiket teljesítjük.

A legnagyobb kínálat Horvátországba!

Spanyolország

Alcala kapu

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Spanyolországba történő utazásunkhoz az alábbi feltételek egyikét kell teljesítenünk:

• negatív PCR teszt felmutatása
  • oltási igazolás
  • igazolás a COVID-19 betegségen átesésről

A tesztet (nukleinsav-amplifikációs (NAAT) teszt (= PCR, TMA) vagy antigén gyorsteszt, melyet az Európai Bizottság elfogadott) a beutazástól számított 48  órán belül kell elvégezni és spanyol, angol, francia vagy német nyelven tartalmaznia kell a beutazó nevét, a mintavétel idejét, az elvégzett teszt típusát és a kiállító ország nevét.

Az oltások közül a WHO vagy az EMA (Európai Gyógyszerügynökség) által engedélyezett vakcinákat fogadják el. Korlátozás mentesen a második (2 adagos oltás esetében) oltástól számított 14. nap után vagy az első (1 adagos oltás esetében) oltástól számított 14. nap után léphetünk be az országba. Az igazolásnak tartalmaznia kell a beoltott nevét, a beoltás dátumát, a vakcina típusát, beadott dózisok számát, kiállító ország nevét és az igazolást kiállító szervezet nevét.

Amennyiben átestünk a betegségen, legkorábban az ezt követő 11 és 180 nap közt utazhatunk korlátozás mentesen Spanolyországba. A betegségen történt átesésről szintén igazolást kell felmutatnunk, melynek tartalmaznia kell a beutazó nevét, az pozitív teszt mintavételének dátumát, a teszt típusát ( NAAT (=PCR, TMA teszteket fogandak el), és a kiállító ország nevét.

Repülős utazások esetében még utazás megkezdése előtt regisztrálnunk kell a https://www.spth.gob.es/ oldalon, vagy a SPAIN TRAVEL HEALTH – SpTH applikáción keresztül. A regisztrációt követően kapott QR kódot érkezéskor be kell mutatnunk.

A legnagyobb kínálat Spanyolországba!

Egyesült Arab Emírségek

Ejtőernyőzés Dubaiban

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Dubaiba utazáshoz 72 órán belüli, angol nyelven kiállított, papíralapú negatív PCR tesztre van szükségünk. A teszt bemutatása nem szükséges 12 év alatti gyermekek és súlyos fogyatékossággal elők esetében. A reptérre érkezéskor vár minket egy következő teszt, melynek eredményét elkülönítve kell megvárni. Az eredményt SMS-ben küldik 24 órán belül. Negatív eredmény estén nincsenek további korlátozások, azonban pozitív eredményt követően 10 napos karantén szükséges (saját költségvetésünk terhére), amelyet a hatóságok döntése alapján, vagy az általunk választott szálloda területén kell töltenünk, vagy egy kijelölt karanténhotelben. A 10 napos karantén minden esetben saját költségünkre történik, és további tesztekkel sem rövidíthető le.

A legnagyobb kínálat Dubaiba!

Fényképezkedő pár a Zájed sejk mecset előtt

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Abu-Dhabiba 48, 72 vagy 96 órán belüli (kiindulási országtól függően) kinyomtatott angol nyelvű, negatív PCR teszttel utazhatunk. Amennyiben rendelkezünk oltással (a második oltás időpontja óta is eltelt legalább 28 nap), az érkezést követően kötelező teszten kell részt vennünk, amit 5 napos karantén követ és egy második PCR teszt a 4. napon. Oltás hiányában érkezéskor tesztelnek minket, ezt követően 10 napos karantén vár minket és egy újabb teszt a 8. napon.

A belépés előtt regisztrálnunk kell a https://smartservices.ica.gov.ae/echannels/web/client/guest/index.html#/residents-entry-confirmation oldalon.

A legnagyobb kínálat Abu Dhabi-ba!

Olaszország

Puglia tengerpart

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Olaszországba utazásunk elengedhetetlen feltétele (gyermekek esetében is 2 éves kortól), hogy 48 órán belül elvégzett negatív PCR vagy antigén gyorsteszttel rendelkezzünk, Ezen felül a https://app.euplf.eu/#/ oldalon található adatlap kitöltése is kötelező.

A legnagyobb kínálat Olaszországba!

Montenegró

Túrista a kotori öbölben

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Montenegró területére minden magyar állampolgár, illetve magyarországi tartózkodási engedéllyel rendelkező külföldi állampolgár szabadon, teszt és karantén kötelezettség nélkül utazhat.

A legnagyobb kínálat Montenegróba!

Seychelle-szigetek

Látogató a Vallée de Mai természetvédelmi ter

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Amennyiben a Seychelle-szigetekre tervezzük látogatásunkat, figyelembe kell vennünk, hogy a beutazáshoz 72 óránál nem régebbi negatív PCR tesztre, valamint egy teljes körű, Covid-19-re is kiterjedő baleset és betegségbiztosításra lesz szükségünk. Ezen felül az utazás megkezdése előtt regisztrálunk kell a https://seychelles.govtas.com/ oldalon.

Előfordulhat, hogy a légitársaságok ennél szigorúbb feltételeket támasztanak, erről részletes információt utazási szakértője nyújt ajánlatkérését követően.

A legnagyobb kínálat a Seychelle-szigetekre!

A hivatalos információk forrása: https://konzuliszolgalat.kormany.hu

Utoljára frissítve: 2021.06.07

2021.05.21. Invia

Tetszik ez a bejegyzés?

Oszd meg barátaiddal, hátha ők is érdekesnek találják!.