Megnyitás | Vissza a főmenühöz

Kedvenc úticéljaink és a covid: erre készülj!

Földgömb a tengerparton

Utoljára frissítve: 2022.04.11

Vajon kedvenc nyaralóhelyeink elérhetőek már a turisták részére? Mikor érdemes elindulnunk? És a legfontosabb: ott vagyunk már?

A 2020-as év számos kihívás és nehézség elé állította az utazás szerelmeseit: szeptembertől a külföldi utazások csak abban az esetben voltak elérhetőek számunkra, ha a hazaérkezést követően vállalni tudtuk a 10 napos karantént, vagy a 2 negatív PCR teszt elkészítését és az ezzel járó költségeket, novembertől pedig a járvány hatására már a belföldi pihenésünkről is le kellett mondanunk.

Jó hír azonban, hogy mostantól - több, mint egy év után - a kormány friss rendelete értelmében védettségi igazolványunk birtokában ismét korlátozások nélkül térhetünk haza külföldi utazásunkról és szabadon látogathatjuk a belföldi szállás- és vendéglátóhelyeket is. Védettségi igazolvány hiányában a hazaérkezést követően továbbra is 10 nap karantén letöltése szükséges, vagy kiválthatjuk ezt 2 negatív PCR teszttel, melyet 5 napon belül legalább 48 óra időkülnbséggel kell elvégeznünk.

Összegyűjtöttük, 2022-ben milyen feltételekkel kereshetjük fel ismét kedvenc úticéljainkat.

Az információk tájékoztató jellegűek és az aktuális fejleményeknek megfelelően folyamatosan frissülnek. Hivatalos hírekkel kapcsolatban minden esetben kérjük, hogy konzultáljon utazási szakértőjével, illetve keresse fel a Konzuli Szolgálat oldalát.

Úticél Beutazás feltétele Beutazási feltétel gyermekek esetében Beutazási feltétel teljesíthető védedttségi igazolvánnyal? Gyermek védettségi igazolvánnyal rendelkező kísérővel Reptérre, országba érkezés utáni teszt
Egyiptom

72 órán belüli negatív PCR/48 órán belüli negatív antigén

vagy

QR kóddal ellátott uniós vakcina útlevél

12 éves kor alatt nincs IGEN
12 éves korig

Törökország

72 órán belüli negatív PCR/48 órán belüli antigén

védettségi igazolvány

6 éves kor alatt nincs IGEN 18 éves korig
Görögország

COVID igazolvány (teszt/oltás/betegségen való átesés)

5 éves kor alatt nincs NEM NEM
Kanári-szigetek EU digitális igazolvány (oltottságról szóló, negatív teszt eredményű PCR vagy antigén, igazolás a fertőzésen való átesésről)  12 éves kor alatt nincs NEM NEM
Maldív-szigetek

96 órán belüli PCR teszt

1 éves kor alatt nincs NEM NEM
Dominikai Köztársaság Nincs korlátozás   NEM NEM Szúrópróbaszerűen
Ciprus

EU digitális igazolvány (oltottságról szóló, negatív teszt eredményű PCR, igazolás a fertőzésen való átesésről)

12 éves kor alatt nincs  IGEN

szúrópróbaszerűen

Tunézia

18 éves kor alatt nincs
Bulgária

nincs

NEM NEM
Horvátország nincs
Spanyolország  EU digitális igazolvány (oltottságról szóló, negatív teszt eredményű PCR vagy antigén, igazolás a fertőzésen való átesésről)   12 éves kor alatt nincs NEM NEM
Egyesült Arab Emírségek, Dubai

48 órán belüli PCR teszt

oltás

30 napon belul a fertőzésen való átesést követően

12 éves kor alatt nincs NEM NEM
Egyesült Arab Emírségek, Abu Dhabi

48 órán belüli az Emírségekben elvégzett PCR teszt

NEM NEM

Érkezéskor, 6. napon és 12. napom

Olaszország

digitális COVID igazolvány (oltottságról szóló, negatív teszt eredményű PCR vagy antigén, igazolás a fertőzésen való átesésről)

6 éves kor alatt nincs NEM NEM

Egyiptom

Nílus partja

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Egyiptom területére 72 óránál nem régebbi angol nyelvű negatív PCR vagy 24 óránál nem régebbi negatív antigén teszt felmutatásával utazhatunk. A PCR teszt bemutatása alól mentesülnek a QR kóddal ellátott uniós vakcinaútlevéllel vagy magyar védettségi igazolással rendelkező utazók és a 12 éven aluli gyermekek.

Az útlevél ellenőrzése előtt ki kell töltenünk egy az egészségügyi állapotunkra vonatkozó regisztrációs lapot, amelyen meg kell adnunk az egyiptomi tartózkodási helyünket, telefonszámunkat, e-mail címünket és a biztosításunknak adatait.

A legnagyobb kínálat Egyiptomba!

Törökország

Hadrianus kapu

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

A 2021 májusbában Magyarország és Törökország között létrejött megegyezés értelmében, ha már átestünk a koronavírus fertőzésen, vagy vakcina által szereztünk védettséget, és ennek tényét védettségi igazolvánnyal tudják bizonyítani, a magyar állampolgárok, illetve a felügyeletük alá tartozó 18 életévüket be nem töltött gyermekek teszt- és karantén-kötelezettség nélkül léphetnek be Törökország területére.

Védettségi igazolvány hiányában minden 6 évesnél idősebb látogatónak rendelkeznie kell egy 72 óránál nem régebbi PCR vagy 48 óránál nem régebbi antigén teszttel.

A legnagyobb kínálat Törökországba!

Görögország

Santorini

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Görögországba utazásunk uniós digitális COVID igazolvány birtokában lehetséges, mely által bizonyítani tudjuk, hogy átestünk a betegségen (pozitív teszt 14. napjától  a 180.-ik napjáig érvényes), megkaptuk az oltást (a második oltás óta eltelt legalább 14 nap, ez 270 napig érvényes, ezt követően szükséges harmadik oltás) vagy negatív teszttel (72 óránál nem régebbi negatív eredményű PCR teszt, vagy 24 óránál nem régebbi negatív antigén gyorsteszt) rendelkezünk.

A legnagyobb kínálat Görögországba!

Kanári-szigetek

Lanzarote panorámakép

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

A Kanári-szigetekre történő beutazásunkra jelenleg ugyanazok a feltételek vonatkoznak, mint Spanyolországra.

Repülős utazások esetében még az utazás megkezdése előtt regisztrálnunk kell a https://www.spth.gob.es/ oldalon, vagy a SPAIN TRAVEL HEALTH – SpTH applikáción keresztül. A regisztrációt követően kapott QR kódot érkezéskor kell bemutatnunk.

A legnagyobb kínálat a Kanári-szigetekre!

Maldív-szigetek

Maldív-szigetek bungalói

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

A Maldív-szigeteken 96 óránál nem régebbi negatív PCR tesztet kérnek, vagy oltási igazolványt (a második oltás után legalább 2 hétnek el kell telnie). A teszt és az oltási igazolvány alól csak az egy évesnél fiatalabb gyermekek mentesülnek.

A szigetekre beutazást megelőzően és a szigetek elhagyását megelőző 48 órán belül minden utazónak nyilatkoznia kell egészségügyi állapotáról, amit a https://immigration.gov.mv/tourist-visa/ oldalon keresztül tehetünk meg.

Amennyiben vendégházban töltöttük pihenésünket, a szigetek elhagyása előtt 72 órával ismét (saját költségen fedezett) PCR teszten kell részt vennünk.

A szigetekre történő beutazáskor és a szigetek elhagyásakor a légitársaságok kérhetnek 72 óránál nem régebbi negatív PCR tesztet.

A legnagyobb kínálat a Maldív-szigetekre!

Dominikai Köztársaság

Családi kép a Dominikai-köztársaságban

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

A Dominikai Köztársaság a beutazókat nem kötelezi negatív PCR teszt elvégzésére, illetve az oltottság bizonyítására. Beutazáskor szúrópróbaszerűen végeznek PCR tesztet, kivéve akkor, ha rendelkezünk negatív 72 órán belüli PCR teszttel, vagy a beoltottságot bizonyító dokumentummal. A beutazás előtt az alábbi oldalon kell regisztrálunk: https://eticket.migracion.gob.do/

Számítanunk kell arra, hogy bár a Dominikai köztársaságba belépéskor nem feltétel a PCR teszt vagy az oltás, ettől függetlenül a légitársaságok kérhetnek 72 óránál nem régebbi PCR tesztet. Erre az információra az Invia utazási szakértői a személyre szabott ajánlatok előkészítése során külön kitérnek.

A legnagyobb kínálat a Dominikai Köztársaságba!

Ciprus

Ciprus, Famagusta

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Ciprusra jelenleg akkor utazhatunk, ha teljeskörűen beoltott utazóknak számítunk vagy 72 órán belüli PCR vagy 48 órán belüli antigén teszttel vagy bizonyítottan átestünk a fertőzésen (a pozitív teszt óta nem telt el 180 nap) és elvégeztük a https://cyprusflightpass.gov.cy/en/home oldalon a kötelező regisztrációt.  18 éven felüli utazók abban az esetben minősülnek teljes körően beoltottnak, ha az utolsó adagot 9 hónapon belül kapták meg, vagy megkapták az emlékeztető oltásokat is (2 dózisú vakcina esetén a 3.-at, míg 1 adagos esetében a 2.-at). 18 éven aluli utazók estében nem szükséges az emlékeztető adag.

Észak-ciprusi Török Köztársaságot csupán Törökország ismeri el, más ország nem. A magyar hatóságok nem tartanak fenn kapcsolatot az észak-ciprusi területtel, ebből kifolyólag a fenti szabályozásoktól eltérő beutazási feltételek is előfordulhatnak.

A legnagyobb kínálat Ciprusra!

Tunézia

Karthágó

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Tunéziát abban az estben látogathatjuk, ha 2 adagos oltás esetén a második oltásunk óta eltelt legalább 7 nap, 1 adagos oltás esetén pedig 28 nap. Amennyiben nem rendelkezünk oltással az utazástól számított 48 órán belüli PCR tesztet vagy 24 órán belüli antigén negatív tesztet kell bemutatnunk és 5 nap karanténra köteleznek minket.

A legnagyobb kínálat Tunézia!

Bulgária

Szent Alexander Nyevszkij Székesegyház

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Bulgáriát választottuk nyaralásunk színhelyéül? Amennyiben Magyarország, Észak-Macedónia, Törökország, Románia, Szerbia, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Izrael és Egyiptom területéről érkezünk, semmilyen korlátozás nem vonatkozik ránk. Eltérő országok esetében uniós Covid igazolvánnyal kell rendelkezünk, mellyel hitelt érdemlően tudjuk bizonyítani, hogy átestünk a fertőzésen, vagy rendelkezünk 72 óránál nem régebben elvégzett „negatív” PCR, vagy 48 óránál nem régebben elvégzett ugyancsak „negatív” antigén teszttel, vagy megkaptuk a szükséges oltásokat.

A legnagyobb kínálat Bulgáriába!

Horvátország

Család Horvátországban

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Horvátország területére Magyarországról korlátozás mentesen utazhatunk.

A beutazás előtt regisztrálni kell a https://entercroatia.mup.hr oldalon.

A legnagyobb kínálat Horvátországba!

Spanyolország

Alcala kapu

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Spanyolországba jelenleg a formanyomtatvány kitöltésén kívül rendelkeznünk kell EU digitális Covid igazolással. A Covid igazolványnak három változatát fogadják el:

• Az oltottságról szóló igazolást (valamelyik WHO vagy EMA által engedélyezett vakcina szükséges) az utolsó szükséges dózis beadását követő 14. naptól (a Sputnyik vakcina nem tartozik az elfogadottak közé) a 270. napig, 18 éves kor felett a 270. naptól szükséges az emlékeztető oltás
  • A belépéstől visszafelé számított 72 órán belüli PCR vagy 24 órán belüli antigén gyorstesztet
  • 11 napnál régebbi és 180 napnál korábbi pozitív PCR tesztet, mellyel igazoljuk, hogy átestünk a Covid betegségen

A legnagyobb kínálat Spanyolországba!

Egyesült Arab Emírségek

Ejtőernyőzés Dubaiban

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Dubaiba utazáshoz 48 órán belüli PCR tesztre vagy teljes oltottságot bizonyító QR kódos igazolásra lesz szükségünk. A teszt vagy oltás bemutatása nem szükséges 12 év alatti gyermekek és súlyos fogyatékossággal elők esetében.

A legnagyobb kínálat Dubaiba!

Fényképezkedő pár a Zájed sejk mecset előtt

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Abu-Dhabiba belépés előtt regisztrálnunk kell az Al Hosn App telefonos (https://alhosnapp.ae/en/home/alkalmazásban és a https://smartservices.ica.gov.ae/echannels/web/client/guest/index.html#/registerArrivals  honlapon. Abban az estben, ha a regisztráció során akadályba ütközünk és teljes körű oltottsággal rendelkezünk kérni fognak 14 napon belüli PCR tesztet is. Amennyiben nem rendelkezünk oltással, 48 órán belüli PCR tesztre lesz szükségünk. A regisztráció kötelező gyermekek és csecsemők számára is.

A legnagyobb kínálat Abu Dhabi-ba!

Olaszország

Puglia tengerpart

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Olaszországi utazásunk korlátozás mentességéhez három feltétel közül az egyiknek kell eleget tennünk (melyet igazolhatunk az uniós digitális Covid-igazolvánnyal):

• el kell telnie a második oltást legalább 14 napja kaptuk és legfeljebb 270 napon belül
  • hitelt érdemlően bizonyítani tudjuk, hogy átestünk a betegségen és a fertőzést igazoló első teszttől 180 nap még nem telt el
  • rendelkezünk 48 óránál nem régebbi antigén vagy 72 óránál nem régebbi PCR teszttel

A fenti feltételeket 6 évesnél fiatalabb gyermek esetében nem kell figylemebe venni.

Ezen kívül a https://app.euplf.eu/#/ oldalon található adatlap kitöltése is kötelező.

A legnagyobb kínálat Olaszországba!

Montenegró

Túrista a kotori öbölben

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Montenegró területére március 11-től védettségi igazolás nélkül, ám a járványügyi szabályok betartásával utazhatunk.

A legnagyobb kínálat Montenegróba!

Seychelle-szigetek

Látogató a Vallée de Mai természetvédelmi ter

A konzuli szolgálat hivatalos, aktuális információi

Amennyiben a Seychelle-szigetekre tervezzük látogatásunkat, figyelembe kell vennünk, hogy a beutazáshoz 72 óránál nem régebbi negatív PCR vagy 24 órán belüli negatív antigén tesztre, valamint egy teljes körű, Covid-19-re is kiterjedő baleset és betegségbiztosításra lesz szükségünk. A teszt alól mentesít ha a 2. oltást 6 hónapon belül kaptuk meg. A 6 hónap leteltével kérik a 3. oltást minden 18 éven felüli utazótól. 12-18 éves utazók esetében elegendő a 2 oltás. Ezen felül az utazás megkezdése előtt regisztrálunk kell a https://seychelles.govtas.com/ oldalon.

Előfordulhat, hogy a légitársaságok ennél szigorúbb feltételeket támasztanak, erről részletes információt utazási szakértője nyújt ajánlatkérését követően.

A legnagyobb kínálat a Seychelle-szigetekre!

A hivatalos információk forrása: https://konzuliszolgalat.kormany.hu

2021.05.21. Invia

Tetszik ez a bejegyzés?

Oszd meg barátaiddal, hátha ők is érdekesnek találják!.