A Koala utazási irodával nyaraltunk a barátommal együtt 2006 7. 27. és 8.9. között Montenegróban, Tivat városában , a Kamelija szállodában. A nyaralást az utazási iroda ajánlására választottuk, akik sok jóval kecsegtettek bennünket.. Végül csalódásban volt csak részünk. Reggel 4.15-kor érkeztünk meg . Az idegenvezető kijelentette, hogy túl korán érkeztünk, és még nincs nyitva a helyiség, ahová lerakhatnánk a csomagjainkat. Az autóbusz utasai egy kis helyiséget kaptak, ahol a csomagokkal együtt alig fértünk el. A hosszú, fárasztó út után nem volt hol megpihenni, de nem ez volt a legrosszabb. Az idegenvezető úgy informált, hogy csak dél körül kapunk szobát- miután a takarítónők kitakarítanak. Csak 10 órás, felesleges várakozás után kezdték intézni a papírjainkat, kb. 14 órakor.
A kimerítő várakozás után egy újabb sokk várt ránk. Miután benyitottunk a szobába, nem akartunk hinni a szemünknek, mindenütt rendetlenség, piszok, rozsda és bűz volt.
Elhelyezés
Az igazat szólva, luxusra nem számítottunk - van elképzelésem arról, mit nyújthat egy 2 csillagos szálloda. A szállásunk egy régi kollégiumra emlékeztetett. A berendezés tönkre volt, minden régi, kopott volt. Nem kaptunk duplaágyat, hanem 2 kifeküdt, alacsony fekhelyet. Minden nagyon poros volt, a sarkakban pókháló. A törölközők és az ágynemű sem felelt meg az alapvető higiéniai követelményeknek. Minden piszkos volt - vérfoltos, stb. A lepedők szakadtak a plédek bűzösek voltak. A poros redőny használhatatlan volt. Az erkélyajtó nem volt biztonságos. Az ajtót a szétesett redőnyökön benyúlva bárki kinyithatta. A hűtőszekrény kicsi volt, csak a szálloda által kínált italok fértek el benne. Ha ezeket az italokat nem kértük, az idegenvezető szerint, nem szabad volt kiszedni a hűtőszekrényből. A saját italjainknak nem volt hely. A fürdőszobában nem volt ablak, ill. nem volt benne üveg. A falakon penészfoltok voltak , ahogy a zuhanysarokban is. Ehhez komforthoz hozzájárult még a rozsdás, szétesőfélben lévő vízcsap. A víz szerte-szét spriccelt a zuhanyból is. Ahhoz, hogy nem folyott a melegvíz , hozzászoktunk, de a rossz lefolyóból áramló bűzt nem lehetett megszokni.
Ellátás
A vacsorához nem kaptunk italokat, a reggelihez zöldséget. Az étel nagyon egyhangú volt. Reggelire többnyire tojást kínáltak. A terítők, evőeszközök piszkosak voltak. Az étel még akkor sem volt meleg, ha időben érkeztünk. Az étel emésztési problémákat okozott - a hányás és a hasmenés napirenden volt. Amikor az idegenvezetőnek ezt megemlítettük, azzal reaáglt, hogy rosszul kombináljuk az ételt, ami természetesen nem volt igaz. Ennyi ember ne tudott volna étkezni?
Szállás szolgáltatások
A takarítónők nagyon elhanyagolták a napi takarítást. Egy szobát 2 perc alatt kitakarítottak. Kivitték a szemétkosarat, nem tudom , adtak-e tiszta törölközőt, nem tisztították le a WC-t, csak leöblítették. A por nem érdekelte őket, mivel már az elején cm-es porréteg volt a szobában, ami az ottlétünk alatt sem tűnt el, sőt...A penésszel együtt éppen allergiásoknak való...
A katalógus szerint lehet sportszereket bérelni, ennek előre örültünk. Ez is nagy csalódást jelentett, mivel az a kevés is , ami volt - csak labdák - soha nem jutott. A környéken kerékpárt, vizibiciklit sem lehet sehol bérelni.
Az utazási iroda szerint ez fiataloknak való hely, ahol nagyon jók a szórakozási lehetőségek. Ennek ellenére, egyetlen diszkót sem találtunk, még kávéházat sem, ahol élő zene lett volna. A medence vizét ugyan naponta cserélték, de a víz alja nyálkás volt. A medencét tisztító férfi kellemetlenül vislekedett, már korán reggel nagy zajt csapott, részeg volt és kiabált a vendégekkel.
Az idegenvezett fiygelmét felhívtuk ezekre a hiányosságokra, , sajnos hiába. A takarítónőknek a figyelmeztetés sem segített.
Az idegenvezető által kínált kiránulások drágák voltak, Egy helybeli férfi segítségével ugyanazt a kirándulást fele áron tettük meg.
Tengerpart
Csak korán reggel volt tiszta. Kevés volt a szemétkosár, ezért napközben felgyülemlett a sok szemét, cigarettacsikk, flakonok, üvegek. A tengerben mindig szemét úszott - tejesdobozok, higiéniai betét, fekália, stb. - függetlenül attól , hogy apály volt-e vagy dagály, reggel volt-e vagy este.
A szálloda előtt egy csatorna vezetett a tengerbe, ahonnan fehér színű víz ömlött ki - talán a konyhából vagy a mosodából. Kellemetlen látványt nyújtott és sok vendég kedvét elvette a fürdéstől.
Szállás általános értékelése
Alojz Mikusiak úr, az idegenvezető 2 szállodának dolgozott, a Palmának és a Kamelijának. Úgy tűnt, ez számára sok volt, mivel nem győzte a feladatok teljesítését. Ahogy később rájöttünk, a tőle kapott információk is tévesek voltak. Nem sokat törődött a vendégek igényeivel. Ha valamit reklamáltunk, azzal reagált, hogy nagyon magasak az elvárásaink. Amikor kértük a reklamációs nyomtatványt, inkább elkerült bennünket. A szobája előtt is várakoztunk rá, de letagadtatta magát, a kopogásra sem nyitott ajtót. Több vendég elégedetlen volt és velük is hasonléképpen viselkedett.
A szolgáltatásait megfizettük, de szinte semmit sem kaptunk érte.
Szerintünk nem viselkedett megfelelő módon, felelőtlen volt, rontotta a szálloda és főleg az utazási iroda hírnevét.
Szerettük volna megköszönni a nyaralást, amire egész évben spóroltunk és aminek előre örültünk.
A panaszunk kifejezi, mennyire voltunk elégedettek az utazási iroda nyújtotta szolgáltatással.
A Koala Tours jó hírnevének ezzel számunkra vége . A rokonainknak is hasonló, kellemetlen tapasztalatai vannak. Nagyon örülnénk , ha egy erre kompetens személy ezen elgondolkodna és a hiányosságokat kiküszöbölnék.
Egy dolog biztos, ha a helyzet nem javul ,a Koala Tours, Tip Travel és a Tatra Tour szolgáltatásait senkinek sem fogom ajánlani. Sőt...