Franchise-hálózatot épít és egyszerűsít az Invia

Nyaranta csaknem 70 munkatárs, idén pedig több mint 20 ezer utas, innovatív technológiai megoldások, folyamatosan bővülő franchise-hálózat és bruttó árazás – címszavakban így érzékeltethető legmarkánsabban az Invia utazási iroda dinamikus fejlődése, amelyről Zakar Jozef cégvezetőt kérdeztük.

Jó apropót ad beszélgetésünknek, hogy 2018-ban 10 éves lesz az Invia Magyarországon. Mivel készülnek a kerek évfordulóra?

Közvetítő irodaként extra kedvezményekkel nem tudunk, ellenben elhatároztuk, hogy egy igazán innovatív és ütős újítást vezetünk be: bruttó árakat kommunikálunk, már októbertől, vagyis nem lesz több bujtatott, vagy járulékos költség az utazásokon. Régi igénye ez az utasoknak, de a piac nem merte eddig meglépni. Eleinte biztosan versenyhátrányt jelent majd számunkra, viszont úgy éreztük, eljött az idő, amikor ez már belefér, és bízunk abban, hogy hosszabb távon a piac és a közönség is meghálálja.

Ez lesz következő mérföldkő a cég életében, amelynek története jóval messzebbre nyúlik vissza: az Invia 2002-ben alakult Csehországban, később Szlovákiában, Lengyelországban, Magyarországon terjeszkedett. Tavaly decemberben új befektetői csoport lépett a háttérbe, amely felvásárolta Németország legnagyobb utazásközvetítőjét is. Ezzel a cég Németországban, Svájcban és Ausztriában is megvetette a lábát, és ezzel Európa legnagyobb utazási ügynöksége lettünk. 2016-ban 7 országban 3,5 millió utas fordult meg nálunk, weboldalainkon pedig 295 millió látogató.

Mi különbözteti meg az Inviát a piac többi szereplőjétől?

Talán az a hozzáadott érték, amellyel az utasainkat kiszolgáljuk. Nálunk tényleg nem csak üres frázis, hogy az utas az első. Mi azért tartunk fenn nagy apparátust, hogy a megkeresésekre gyorsan és rugalmasan tudjunk releváns válaszokat adni.

Magyarország legszélesebb viszonteladói kínálatával rendelkezünk, amely egységes, összehasonlítható, átlátható rendszerben böngészhető és foglalható a weboldalunkon. Mögötte pedig ott állnak képzett és tapasztalt utazási szakértőink, akik azoknak is segítenek, akik igénylik a személyes asszisztenciát.

Irodánk egyébként csaknem 100 magyar és osztrák utazásszervezővel dolgozik együtt, de nem cél, hogy mindenki útját értékesítsük! Csak olyan minőségű utazásokat veszünk fel a kínálatba, ahova mi magunk is szívesen elutaznánk.

Fontos még megemlíteni, hogy a fiatalok képzését egyfajta missziónak tekintjük. Külön belső oktatási programot dolgoztunk ki, a gyakornokok fizetést is kapnak a gyakorlati idő alatt, amely a szakmában egyre komolyabb referenciának számít. Az idei szezonban 25-30 diákot foglalkoztattunk.

Kik utaznak az Inviával?

Korábban főként azok fordultak hozzánk közvetlenül, akik számára túl nagy volt az információdömping, és egy helyen szerettek volna mindent megtalálni. Ma viszont azok is előszeretettel kérik a segítségünket, akik időt szeretnének megspórolni, vagy különleges igényeik vannak. Speciális szűrők mentén mi sokkal gyorsabban és egyszerűbben találjuk meg az igényeiknek leginkább megfelelő ajánlatokat, legyen szó például fiatal párokról, akik valami különleges helyet keresnek, vagy baráti társaságokról, akiknél az ár és a szálláskapacitás a szűk keresztmetszet. Külön öröm, hogy nagyon nagy arányt képviselnek a visszatérő vendégek. Ezért meg is teszünk mindent.

Online iroda lévén nem ellentmondás, hogy mégis a személyes hangot helyezik előtérbe?

Csak látszólag. Korszerű és innovatív online eszközökkel dolgozunk, de ezeket is arra használjuk, hogy hatékonyabb legyen a kommunikáció ember és ember között, ezáltal rugalmas és személyre szabott a szolgáltatás. Intenzíven használjuk az online platformokban rejlő lehetőségeket, miközben igyekszünk a személyességet olyan eszközökkel megteremteni, mint az élő chatfunkció a weboldalon, a Facebook-os megrendelés és chat, vagy az idén nagy sikerrel bevezetett azonnali visszahívás. A fejlesztéseknél mindig fontos elv, hogy minél inkább felhasználóbarát legyen a weboldalunk és a szolgáltatás, amit nyújtunk.

Szintén a vendégek könnyebb eligazodását célozza saját szállásértékelő rendszerünk, amelyben évi félmillió utas értékelését összesítjük. Szeretik a vendégek, 70-80 százalékuk szöveges értékelést is megfogalmaz tapasztalatairól.

Milyen év áll az Invia mögött?

2017-ben mosolygós évet zárhatunk, utasszámban és bevételekben is nagyon jók az eredmények, a tavalyi 15 ezer után, év végéig 20 ezernél is több utasra számítunk.

Idén nálunk Görögország volt az abszolút favorit Törökország és Egyiptom előtt. Most azon dolgozunk, hogy a forgalmunkban csökkenjen a szezonalitás, és akkor is az Invia jusson az utasok eszébe, ha körutazást, városlátogatást vagy egzotikus helyet keresnek.

A trendek között markáns volt az előfoglalás erősödése és a last minute súlyának csökkenése, jellemző, hogy egyre szívesebben terveznek előre.

Ugyanakkor mindinkább igénylik az azonnali, gyors reagálást is, függően attól, melyik platformon lépnek velünk kapcsolatba. A chaten azonnali választ várnak, és a visszahívást kérő funkció esetében is, míg az e-mailes megkeresés lassabb reagálást is megenged.

Úgy tudom, idén több újítást is csatasorba állítottak a vendégek megnyerése érdekében.

Igen, így van. Büszkék vagyunk például a Magyarósi Csaba vloggerrel közösen indított YouTube-kampányunkra, melynek során Csaba négy helyre (Kína, Kanári-szigetek, Ciprus, Kréta) kalauzolta el a nézőket az év során.

De a legnagyobb fejlődést azt hiszem franchise-hálózatunkkal értük el, jelenleg 15 irodából áll a hálózat országszerte. A viszonteladó irodák megtartották saját nevüket, de Invia brand alatt és sztenderdek szerint működnek, a mi know how-nkkal és informatikai támogatásunkkal. A visszajelzések rendkívül pozitívak, meglepően nagy fejlődést értek el az irodák, melyek száma év végéig akár további néggyel is bővülhet.

Forrás: turizmus.com

turizmus.com

Megjelent: 2017.10.17.