A magyar nyralók és a minőségi szolgáltatások: 34%-kal több all inclusive út fogyott idén

Az idei évben 34%-kal több all inclusive út került eladásra a tavalyi évhez képest, melyet
az egyik hazai vezető online utazási ügynökség, az Invia nyári statisztikái is
megerősítenek. Tehát idén nyáron a magyar nyaralók inkább a magasabb minőségű
utakat részesítették előnyben.

Az Invia utasainak 39%-a all inclusive ellátással vásárolta meg vakációját, így az út árába -az
elfogyasztott mennyiségtől függetlenül- benne foglaltatott minden étel és ital. Az all inclusive
nyaralások térnyerésének köszönhetően az egyéb típusú ellátással eladott üdülések száma arányosan
csökkent: például félpanziós ellátást a magyar utasok egynegyede kért, míg 28%-uk döntött úgy,
hogy ellátás nélkül veszik igénybe a nyaralóhelyek szolgáltatásait.

„Idén azt tapasztaltuk, hogy ügyfeleink egyre inkább a minőségi szolgáltatások felé orientálódtak.
Egyre nagyobb érdeklődést mutattak a színvonalasabb, all inclusive ellátást nyújtó utakra. Ezzel
párhuzamosan megfigyeltük, hogy megugrott a kereslet a négy- és ötcsillagos szállodákra is.“ -
mondta Farkas Dániel, az Invia.hu online utazási ügynökség marketing menedzsere. „A trend
mögött álló egyik mozgatórugó mindenképpen a Török utak idei népszerűsége, hiszen a helyi turizmus
eleve a felsőbb kategóriás, all inclusive szolgáltatásokra specializálódott.“ mondta Farkas.
Az Invia.hu júniusi, júliusi és augusztusi statisztikái azt mutatják, hogy a magyar nyaralók komoly
előnyben részesítik a repülős utak kényelmét és gyorsaságát. Ennek megfelelően az Invia ügyfeleinek
65%-a repülővel utazott el nyaralására. A vakációzók 24%-a egyénileg tette meg a lakhelye és a
kiválasztott desztináció közötti távolságot, míg 11%-uk döntött úgy, hogy busszal utaznak el
szabadságukra.

„A tavalyi évhez képest idén 69%-kal több buszos utat értékesítettünk. A tekintélyes növekedés egyik
oka lehet az ilyen típusú üdülések kedvező árfekvése, hiszen az ár még mindig az egyik legfontosabb
tényező a nyári vakációk kiválasztása során.“ mondta Farkas Dániel, az Invia.hu marketingese.
„Mindettől függetlenül tény, hogy a repülős utak uralták ezt a nyarat is.“ mondta Farkas.

 

Az Invia.hu statisztikái, 2011. június - augusztus


Eladott utak az ellátás típusa szerint
típus 2011 nyár 2010 nyár
All Inclusive 39 % 32 %
Félpanzió 24 % 25 %
Ellátás nélkül 28 % 36 %
Reggeli 9 % 7 %


Eladott utak az utazás módja szerint
típus 2011 nyár 2010 nyár
Repülő 65 % 72 %
Egyéni 24 % 21 %
Busz 11 % 7 %

 

Megjelent: 2011.09.27.