Az év 50 legbefolyásosabb személye a magyar turizmusban: Zakar Jozef

A Kéthly Anna téri iroda ügyfélterében öt-hat fiatal, leendő utazási szakértő üldögél, amikor a cégvezetőhöz érkezünk. Akkora a forgalom, hogy az ügyfélszolgálatra – a jelenlegi 15 munkatárs mellé – hamarosan új csapattagokat vesznek fel.

Nem is gondolná az ember, hogy Magyarország legnagyobb forgalmú online utazási irodájának ügyvezetője néhány éve még határozottan úgy gondolta, nem akar többé a turizmusban dolgozni – az Invia budapesti irodájának vezetésére három hónap mérlegelés után mondott igent.

Amikor 2015 márciusában Budapestre érkezett, összesen 15-en dolgoztak a cégnél. Ez a szám azóta folyamatosan és kiegyensúlyozottan növekszik, annak ellenére, hogy az indulás nem volt zökkenőmentes: alighogy átköltöztek a mostani irodába, egy felhőszakadás vízzel árasztotta el a helyiségeket, így a csapat két hétig otthonról dolgozott.

Az Invia cégcsoport – amelynek az e-kereskedelemmel foglalkozó Rockaway Capital a tulajdonosa – 2002-ben alakult Csehországban, néhány év múlva belépett a szlovák és a lengyel piacra, majd 2008-ban Magyarország következett. 2016-ban a márka a német, osztrák és svájci piac meghódításával Európa legnagyobb online utazási ügynökségévé vált.

Magyarországon közben 25 főre bővült az állandó létszám, nyaranta azonban gyakornoki programjuk keretein belül akár hatvan főt is foglalkoztatnak. Ennek oka, hogy bár Németországban az utazási irodai forgalom nyolcvan százaléka már automatizált, Magyarországon főszezonban érezhetően nő a személyes kapcsolattartást és asszisztenciát igénylő ügyfelek száma.

2016-ban a cég franchise-programot indított. A tavalyi év második felében nyílt meg az első két-három iroda, amelyek száma mára 18-ra nőtt. Az Invia stabil hátteret, marketinget, oktatást és folyamatos fejlődést biztosít a franchise-partnerek számára. A hálózat folyamatosan bővül, de jellemzően több a jelentkező, mint amennyivel szerződni tudnak.

Tavaly mind a franchise-irodák, mind a cég növekedett. Az előbbiek húsz-negyven, míg az Invia nyolcvanszázalékos bővülést ért el: 2016-ban 15 ezer utasuk volt, 2017-ben pedig 27 ezer. A vállalat sikerének titka a szakember véleménye szerint az etikus működés és az ügyfelektől beérkező visszajelzések figyelembevétele – ez indokolta a tavaly bevezetett, teljes áras kommunikációt is, de minden tervezett fejlődésnek ez a motorja.

Forrás: Az év 50 legbefolyásosabb személye a magyar turizmusban

TOP 50

Megjelent: 2018.02.01.