Fontos információk az utazás lefoglalása előtt

Hasznos tudnivalók az utazás lefoglalása előtt:

Kedves Ügyfelünk!

Szeretnénk köszönetet mondani azért, hogy az Invia.hu utazásközvetítő szolgáltatásait veszi igénybe, és biztosítani Önt arról, hogy mindent megteszünk annak érdekében, hogy üdülésük kellemesen, felejthetetlen élményekben gazdagon teljen. Ennek egyik feltétele, hogy rendelkezésére álljanak a célországban érvényes speciális feltételekre, a helyszín jellemzőire és a szálloda kategóriájára, az ott elérhető szolgáltatásokra vonatkozó fontos információk. A következőkben ebben kívánunk Önnek segítséget nyújtani.

Az utazási szerződés az utazásszervező és az Utazó/Ügyfél között jön létre; az utazáson való részvétel feltétele az ebben foglalt kölcsönös kötelezettségek vállalása. Az általános utazási szerződési feltételek teljes szövegét mindig az utazási szerződés tervezetével együtt küldjük meg Önnek, link formájában (az e-mail szövegében vagy a levél csatolmányaként). Az Invia.hu Korlátolt Felelősségű Társaság utazást közvetítő általános szerződési feltételeit megtalálja az alábbi linken is: https://www.invia.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek.

A következő információk részletesebb leírást nyújtanak a részvételi díjban foglalt szolgáltatásokról. Kérjük, hogy az utazási szerződés aláírása, és az utazás kifizetése előtt alaposan tanulmányozzák át az általános szerződési feltételeket és a további kiegészítő információkat. Az alábbi információk tájékoztató jellegűek, egyes utazásokra eltérő feltételek lehetnek érvényesek.

1. Utazáshoz szükséges dokumentumok megküldése

Az utazást érintő, és ahhoz szükséges, részletes információkat az utazás szervezője juttatja el hozzánk kb. egy héttel az indulás időpontja előtt, melyet mi azonnal továbbítunk Önnek. Amennyiben a foglalás a tervezett indulás időpontját megelőző utolsó 3 napban történik, úgy az utazásszervező a visszaigazolást követően szinte minimális átfutási idővel küldi a szükséges vouchereket/tájékoztatókat, melyek továbbítását követően munkatársaink (elsődlegesen automatikus e-mail formájában) minden esetben felveszik Önnel a kapcsolatot, hogy meggyőződjenek annak kézhezvételéről. A kapcsolattartás érdekében kérjük, mindig ellenőrizzék, hogy a szerződésen a helyes e-mail cím és telefonszám került feltüntetésre. Amennyiben az utazásszervezője az Invia.hu Kft., abban az esetben saját részvételi jegyet állítunk ki, indulás előtt kb. 7 nappal.

2. Információk – repülős utazáshoz

A menetrendben jelzett időpontok minden esetben a helyi időszámításnak megfelelően kerülnek feltüntetésre.

2.1 Charter járat: Az Invia.hu munkatársa e-mailben küldi meg az utazáshoz szükséges részvételi jegyet és/vagy utastájékoztatót, vagy az ún. E- ticketet és szállás-vouchert. Amennyiben az utazó részvételi jegyet és/vagy utastájékoztatót kap tőlünk, abban az esetben a reptéren találkozik az utazásszervező képviselőjével, és tőle veszi át a szállás átvételéhez szükséges dokumentumokat, valamint tájékoztatás kap a pontos repülési információkról. Amennyiben ún. E- ticketet (elektronikus jegyet) és vouchert küldünk Önnek, abban az esetben azt 3 példányban ki kell nyomtatni, és azokból egy példányt a reptéren, induláskor, egyet a szálláshelyen, egyet pedig a hazautazáskor leadni. Ezzel a dokumentummal a reptéren azonnal a check-in pultnál tud jelentkezni. A repülőjáratra az utazásszervező előzetesen foglalja le a helyeket, így az adott ország beutazási feltételeihez szükséges utazási okmánnyal jelentkezhet be a pultnál. Az ülőhelyeket előre nem határozzák meg, azok ekkor kerülnek kiosztásra. Amennyiben az utazásszervező iroda lehetőséget biztosít felár ellenében fix ülőhely foglalására, ez iránti igényét utazási szakértőjének érdemes jeleznie, lehetőség szerint már a foglalás során. Ha térítésmentesen szeretne preferenciáinak megfelelő ülőhelyet, akkor érdemes minél előbb jelentkezni a check-in pultnál.

2.2 Menetrendszerinti járatok és diszkont légitársaságok: Az Invia.hu munkatársa e-mailben küldi meg az utazáshoz szükséges részvételi jegyet és/ vagy utastájékoztatót. A legtöbb esetben nem várja Önt az utazásszervező képviselője a reptéren, a check-in egyénileg történik. Indulás előtt néhány (előfordulhat, hogy 2-3) nappal tudjuk megküldeni az utazáshoz szükséges információkat, illetve adott esetben a beszállókártyákat, mivel a légitársaságok indulás előtt pár nappal nyitják meg foglalási felületüket. Az Önök kényelme érdekében az utazásszervező általában előzetesen elvégzi az online bejelentkezést; ezt követően. (mivel a legtöbb légitársaságnál nincsen elektronikus repülőjegy), az adott ország beutazási feltételeit teljesítő utazási okmány elegendő a bejelentkezéshez. Egyes légitársaságoknál már foglaláskor rögzítésre kerül az ülőhely, de van néhány társaság, akik indulás előtt kb. 7 nappal nyitják meg a helyfoglalás lehetőségét. Amennyiben szeretne fix ülőhelyet, azt érdemes előre jeleznie utazási szakértőjének, aki felár ellenében fog tudni ajánlatot adni. Repülőutak esetén a légi szállításra, a légi személyfuvarozásra a fuvarozás teljesítésekor vonatkozó szabályok az irányadóak. A légi fuvarozók felelősségét az 1936. évi XXVIII. tv. által kihirdetett, és az 1964. évi 19. tv., valamint a 2005. évi XXXIV. tv. által módosított, és a 2005. évi XXXV. tv. által kiegészített 1929. évi varsói nemzetközi egyezmény, a 2005. évi VII tv. által kihirdetett 1999. évi montreáli nemzetközi egyezmény, valamint az Európai Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendelete (2004.02.11) szabályozzák. A nemzetközi légi szállítás előírásai alapján a fuvarozó légitársaság és az utazásszervezők fenntartják maguknak a repülőgép indulás időpontjának, helyének, az útirány, az átszállási lehetőségek, a légitársaság, a repülőgép típusa megváltoztatásának, közbenső leszállás beiktatásának jogát, ezért az erre vonatkozó információk tájékoztató jellegűek. Technikai vagy szervezési okokból változhat a repülőgép típusa és útvonala, de megtörténhet az is, hogy a jelzett desztinációk között a repülőgép leszállásra kényszerül. Az esetleges módosításokat - a lehetőségekhez mérten – az utazásszervező minél gyorsabban az utazó tudomására hozza. Az utazásszervezők repülőgépes utazásainak első és utolsó napjai utazási, vagyis nem nyaralási napoknak minősülnek. A délelőtti indulás, valamint az esti érkezés sem feltétlenül preferált, ennek megfelelően nem garantálható. Az odautazás esti járat esetén az első éjszakába, a hazautazás pedig reggeli járat esetén az utolsó éjszakába nyúlhat. A repülőgép indulási ideje akár néhány órával a tervezett időpont előtt is megváltozhat, a kedvezőtlen időjárási viszonyok, valamint a technikai problémák (elsősorban a légifolyosók telítettsége) miatt az esetleges késéssel is érdemes számolni. Az utazásszervezők és a légitársaságok azon munkálkodnak, hogy az ehhez hasonló kellemetlenségektől megkíméljék utasaikat, amennyiben azonban a repülőgép indulási ideje mégis megváltozna, úgy szíves megértésüket kérjük – köszönjük. A menetrendváltozásból, késésből eredő kellemetlenségekért az utazásszervezőnek sajnos nem áll módjában felelősséget vállalni.

A budapesti indulást megelőző reptéri találkozóra min. 2 órával a repülőgép indulása előtt kerül sor.

2.3 Feladható poggyász: A poggyászok súlyhatára légitársaságonként változó - a részletekről kérjük, érdeklődjön irodánkban. Az Invia munkatársa által megküldött, utazáshoz szükséges dokumentumok minden esetben tartalmazzák a poggyász megengedett méretét és súlyát. A repülőre felvihető poggyászok hatályos biztonsági előírásaival kapcsolatban a budapesti repülőtér weboldalán, a www.bud.hu oldalon tájékozódhatnak. A csomagokért a repülőút ideje alatt a légitársaság vállal felelősséget. Kérjük, hogy csomagját minden esetben ellenőrizze a szalagról való levétel után; ha az esetleg megsérül, hiányos vagy elveszik, azt a megérkezés után azonnal, a helyszínen, a tranzit elhagyása előtt kell jelenteni, melyről szükséges jegyzőkönyvet rögzíteni a légitársasággal folytatott további tárgyalások érdekében. Kárigényét az utasnak a légitársasághoz kell benyújtania. Szeretnénk felhívni a figyelmüket, hogy poggyászkár esetén a biztosítótársaságok az ügy lezárását követően, a keletkezett kár és a térítés közti különbözet esetében folyósítják a jogosnak ítélt kártérítést. Érdemes szem előtt tartani azt is, hogy a legtöbb biztosítótársaság a charter járatokon keletkezett károkra egyáltalán nem vállal biztosítékot. Ahogy a legtöbb nagyobb reptéren, a Liszt Ferenc reptéren is található poggyászok biztonsági fóliázásával és csomagolásával foglalkozó csomagfóliázó. A művelet során rongálásbiztos, kódolt címkével látnak el minden csomagot. A szolgáltatás ára jelenleg 2.500 HUF (tájékoztató jellegű, változhat).

2.4 Háziállatok szállítása: állatok szállítása túlsúly-díj megfizetése ellenében lehetséges. 5 kilogrammig az állatok kabinpoggyászként is szállíthatók (PETC - Pet in Cabin), míg 5 kilogramm fölött feladott csomagként utazhatnak (AVIH - Animal in Hold). A leggazdaságosabb megoldás cargoként feladni őket. Általánosságban ehhez szükséges beszerezni egy 1 hétnél nem régebbi állatorvosi igazolást, be kell mutatni az oltási bizonyítványt, illetve chip-es állatok esetében az útlevelet is. A szállításhoz gondoskodni kell ketrecről, bár vannak légitársaságok, amelyek kérésre azt is biztosítanak. A ketrecbe ajánlott az állat alá textíliákat elhelyezni, illetve itatót is felszerelni. Amennyiben háziállattal szeretne utazni, kérjük, ezt már foglalás előtt jelezze utazási szakértőjének. A felár mértékét az adott légitársaság szabályai határozzák meg, ennek pontos összegéről örömmel tájékoztatjuk.

2.5 Kerékpár, golf– vagy búvár-felszerelés, babakocsi stb. szállítása: légitársaságonként más és más szabályok vonatkoznak a nem szabványos formájú vagy méretű csomagok feladására, ezért kérjük, minden esetben tájékozódjon az adott légitársaság honlapján. Általánosságban elmondható például, hogy kerékpár szállítása esetén a kormányt síkba kell hozni a vázzal és fixálni, a kerekeket leereszteni és a pedálokat leszerelni. Bármilyen sporteszköz csomagolásáról is az utasnak kell gondoskodnia, mindazonáltal van olyan légitársaság, amely ingyenesen vagy díjazás ellenében biztosít dobozt a szállításhoz. Doboz hiányában a terminálokon a csomagfóliázás is megoldást jelenthet.

2.6 Segítség/kíséret igénylése mozgáskorlátozottaknak, időseknek és gyengén látóknak: ha a repülőtéren vagy a légi jármű fedélzetén segítségre van szüksége, a légitársaság részére ezt már a jegy foglalásakor jelezni kell, ezért kérjük, ilyen igényről minden esetben tájékoztassa utazási szakértőjét. Kérjük, igényét lehetőleg 7 nappal előre, de legalább 48 órával az indulást megelőzően szíveskedjen jelezni, mivel a kapacitást is ez alapján tervezik meg, a kiszolgálásban pedig az előre bejelentett esetek élveznek elsőbbséget.

2.7 Utazást megelőző vizsgálatok (check-in, utasbiztonság, útlevélvizsgálat) idejének minimalizálása: a biztonsági vizsgálattal töltött idő lerövidíthető, ha Fast Track Lane, vagyis gyorsítósáv igénybevételére jogosító kupont vásárolunk. Amennyiben igénybe szeretné venni ezt a szolgáltatást, kérjük, igényét jelezze utazási szakértője részére. A gyorsabb útvonalat idősek, kismamák, kisgyerekesek és mozgáskorlátozottak díjmentesen igénybe vehetik.

2.8 Flight refund – járatkésések kezelése: a szolgáltatás minden utas részére ingyenes. Az európai törvények szerint (261/2004 direktíva) a légi utasok akár 600 euró kártérítésre is jogosultak lehetnek, amennyiben járatuk 3 óránál többet késik, törlik azt, vagy beszállásukat túlfoglalás miatt visszautasítják. A rendelet minden, Közösségi vagy nem Közösségi Légi Fuvarozó Európai Unión belüli légi utaztatására alkalmazható, valamint bármilyen az EU-ból induló, de az EU-n kívülre érkező, vagy az EU-n kívülről induló, de az EU-ba érkező repülőjáratra. Ez utóbbi esetben a légitársaságnak Európai Uniós székhellyel kell rendelkeznie. Az Európai Közösségek rendelete közvetlenül alkalmazandó, és kötelező erejű nem csak Magyarországon, de az Európai Unió összes tagállamában, valamint az Európai Gazdasági Térség (EGT) államaiban (Norvégiában, Izlandon, Lichtensteinben és Svájcban). A kártérítési igény érvényesítése még a direktíva értelmében is egy hosszadalmas jogi és adminisztratív folyamat. Ennek gördülékeny lebonyolításához a megfelelő jogi képviselet általában elengedhetetlen. Tapasztalatunk szerint a légitársaságok különböző hivatkozásokkal igyekeznek visszautasítani a kártérítési igényeket. A Flight Refund ahhoz nyújt szakértő segítséget, hogy ez a folyamat a lehető leggyorsabban lezáruljon, és az utasnak járó kártérítés minél hamarabb folyósítható legyen. A regisztráció a www.flight-refund.hu oldalon kezdeményezhető, annak végrehajtásában utazási szakértője örömmel segít. A Flight Refund kizárólag sikerdíjat kér az elvégzett munkáért, melynek mértéke 30% ( ÁFA-vonzat nélkül), amely a légitársaságtól befolyó kártérítés összegéből kerül levonásra.

2.9 az utazó kizárása: mivel az utazásszervező számára a legfontosabb utasainak a nyugodt és élményteli utazás biztosítása, ezért fenntartja a jogot arra, hogy az utazó szállítását - amennyiben magatartásával és viselkedésével zavarja a többi utast vagy a személyzetet - megtagadja. Ezzel kapcsolatos megértésüket köszönjük. Azokat az utasokat is kitiltathatja az utazásszervező, akik verbálisan vagy fizikailag bántalmazzák az utazásszervező helyszíni képviselőjét. Természetesen ez esetben az utas nem kapja vissza a részvételi díjat, visszatérítési joga pedig elveszik. Az utazás alatt dohányozni tilos.

3. Buszos utazások

3.1 Az Invia.hu munkatársa e-mailben küldi meg az utazáshoz szükséges részvételi jegyet és/vagy utastájékoztatót kb. indulás előtt 1 héttel. Az utastalálkozóra általában az autóbusz tervezett indulása előtt 30 perccel kerül sor. A részvételi jegyet vagy utastájékoztatót elkérhetik a busz indulásakor, illetve a szállás átvételekor. Az utastájékoztatóban és/vagy a részvételi jegyen feltüntetésre kerül a várható útvonal. Azt az Önök biztonsága és kényelme érdekében esetleges útlezárások, az aktuális forgalmi helyzet vagy egyéb felmerülő probléma miatt az autóbusz vezetője belátása szerint módosíthatja. Az utazáshoz szükséges személyi okmányok tekintetében az utas felelőssége tájékozódni a tervezett útvonalról/érintett országokról és az azokba való belépés feltételeiről. Schengeni országok esetében elegendő a személyi igazolvány az utazáshoz, de néhány környező országba való belépés érvényes útlevélhez kötött.

3.2 A buszos utazások többségére személyenként 1 db nagy poggyász vihető (kb. 20kg), melyet az autóbusz csomagterében helyeznek el a gépjárművezetők, továbbá 1 kisebb csomag (hátizsák, sporttáska) szállítható az utastérben. További csomagok szállításáról kérjük, érdeklődjenek az utazási szakértőjüknél. A síutazások esetében, ezeken felül egy sportfelszerelés szállítása biztosított térítésmentesen. Ha az autóbuszon megsérülne a poggyásza, legyen kedves jegyzőkönyv felvételét kérni csoportkísérőjétől vagy az autóbusz vezetőjétől. A megsérült poggyászért az autóbusztársaság felel, azonban hazaérkezést követően a dokumentációt utazási szakértőjének kell elküldenie. Amennyiben a csomag sérülése nem rendeltetésszerű használatból fakad (túl sok teher, kiszakadás, fülleszakadás, kerék kitörés), azért az utaztató cég nem vállal felelősséget.

3.3 Általában az utazásszervezők előzetesen készítenek ülésrendet az utazás időtartamára, azonban ha fix ülőhelyen szeretne utazni, azt előzetesen jeleznie kell utazási szakértője felé; ezek az igények térítés ellenében garantálhatóak. Amennyiben nincs lehetőség előzetes ülőhely-foglalásra, kérését utaskívánságként tudjuk továbbítani az utazásszervező partner részre.3.4 Egyes utazásszervezők ún. gyüjtőjáratokat indítanak annak érdekében, hogy az ország különböző pontjain élő utasok ki- és hazautazása kényelmesebb legyen. Ezeknél a járatoknál előfordulhat, hogy az út egy pontján át kell szállni egy másik autóbuszra. Részletesebb információ érdekében kérjük, érdeklődjön az utazási szakértőjénél.

3.4 Általában az autóbuszon a mosdó - a téli hónapokat leszámítva - sürgős esetben használható. Az autóbuszok kb. 4 óránként állnak meg egy rövid szünetre, általában illemhellyel is rendelkező pihenőkben. A buszokon általában nincs WIFI szolgáltatás. A buszok nagy része biztonsági övvel felszerelt, kérjük, szíveskedjenek azokat használni! Menetközben biztonsági okokból csak ülve szabad utazni, az EU közlekedési törvénye értelmében pedig, a biztonsági övvel rendelkező járatokon, azok használata utazás közben – erre vonatkozó, külön figyelmeztetés hiányában is - végig kötelező; annak elmulasztása esetén a sérülések és büntetések felelőssége a mulasztót terheli.

Az üdülőterület/síterep adottságait figyelembe véve a gépjárművezetők igyekeznek a szálláshoz lehetőség szerint minél közelebb megállni a minél kényelmesebb ki-be pakolási lehetőség biztosítása érdekében, de sajnos előfordulhat, hogy az adott szálláshely közvetlen közelében nem tud megállni a busz, és a vendégeknek csomagjaikat egyénileg kell elszállítaniuk/kipakolniuk.

4. Egyéni utazások

Az Invia munkatársa a szállás átvételéhez szükséges részvételi jegyet indulás előtt kb. 1 héttel küldi meg az utazó részére, a megadott e-mail címre. A részvételi jegyen és/vagy utastájékoztatón az utazásszervező meghatározza a szállás pontos helyét (cím és GPS-koordináta), javaslatot ad annak megközelítésére és tájékoztat a várható útiköltségről. Egyes szálláshelyeknél, főleg magánapartmanok esetében, egy helyszíni, megadott irodába való bejelentkezés során kap információt a vendég a szállásadó pontos címéről, megközelítéséről, illetve ott veheti át a kulcsot. Egyes szálláshelyeknél előfordulhat, hogy a szálláshely tulajdonosa is az épületben lakik.

5. Téli sportutazások

5.1 A síutazásokat érdemes tudásszintnek megfelelően kiválasztani. A sípályákat 4 színnel jelölik: zöld, kék, piros és fekete. A zöld pálya ideális kezdők részére, általában egyszerűbb felvonók találhatóak a közelében. Franciaország területén a jellemző. Zöld pályának szokás nevezni az összekötő pályákat is, ahol előfordulhat, hogy a síelőnek vagy a snowboardosnak saját erőből kell hajtani magát, mert nem elég lankás a pálya. A kék pálya szintén jó a kezdők számára, ezek általában szélesek. A piros lejtők mérsékelten haladó síelők részére megfelelőek, míg a fekete pályák elsősorban a tapasztalt és jó síelők részére ajánlottak. Franciaországban sok esetben a fekete pályákat nem tartják karban, „non dame” pályáknak nevezik. A pályarendszereknél a szín meghatározása nem feltételen a nehézségi fokot jelenti, azt a teljes pálya hossza, illetve egy-egy szakasz intenzitása is befolyásolja.

5.2. A téli sportok űzésénél kiemelten fontos a sípálya-rendszer saját előírásainak, és az általános szabályoknak a betartása. A bukósisak használatát például Magyarországon egyelőre nem írja elő törvény, de Ausztriában a 15 év alatti gyerekeknek és a snowboardosoknak kötelező. Olaszországban 14 év alatt, Lengyelországban 15 év alatt ugyancsak kötelező a használata. A legfontosabb előírásokat több világnyelven is feltüntetik, az ezeket megszegőkre a síterep üzemeltetője büntetést szabhat ki.

5.3 A legtöbb biztosítás a kijelölt pályákra érvényes, ezért amennyiben a pályán kívüli síelést vagy snowboardozást preferálja, kérem, jelezze utazási szakértőjének, aki a termékpalettáról olyan biztosítást fog ajánlani, mely freeride síelésre vagy boardozásra is kiterjed.

5.4 Amennyiben egymásnak ellentmondó információkat talál a fentiekben, úgy kérjük, mindig a sípálya üzemeltető weboldalát tekintse irányadónak.

6. Várandós nők utazási feltétele és gyermek életkorának meghatározása

6.1 A várandósság 7 hónapjáig a repülést nem korlátozza előírás, de azt követően már érdemes kikérni az orvos véleményét, a 8. hónaptól pedig a légitársaság kérhet orvosi igazolást arról, hogy a kismama kockázatmentesen repülhet; ennek hiányában a légitársaság megtagadhatja az utazást.

6.2 Terhesség, gyermekek a fedélzeten: a hajótársaságok az anya és a gyermek egészsége érdekében általában a terhesség 24. hetét követően (a hajóút végével számolva) nem engedélyezik a hajóúton való részvételt, ez az időpont azonban hajótársaságonként eltérő lehet, ahogy egyes társaságok a várandósság korábbi szakaszában is kérhetnek a kismama alkalmasságát bizonyító, akár idegen nyelvű orvosi igazolást is. Újszülöttekkel, csecsemőkkel az utazás alapvetően nem javasolt, bizonyos esetekben pedig egyértelműen nem engedélyezett. A legtöbb hajón a két évesnél idősebb kisgyermekek részére játszószoba és gyermekmegőrzés is elérhető (idegen nyelven).

6.3 Az utazásszervezők a gyermek életkorának meghatározásakor a hazautazás időpontjában betöltött életkort veszik figyelembe. Amennyiben a gyermek nem tölti be a 2. életévét, részére minimális költséget (5000-20.000Ft) számolnak fel az egyes utazásszervezők. 2 éves kor alatt számára külön ülőhelyet nem biztosítanak a repülőjáraton vagy autóbuszon, a gyermek a szülei ölében utazik. 2 és 12 vagy 15 éves kor között (a szálloda és az utazásszervező saját szabályzatának függvényében) a pótágyas elszállásolásra jellemzően gyermekkedvezményt biztosítanak az utazásszervezők, mely két teljes árú (felnőtt) foglalás mellett vehető igénybe. Általánosságban a gyermekek részére a repülőjegyet, és az ahhoz tartozó járulékos költségeket kell megfizetni, míg a szállás és az ellátás ingyenes. Bizonyos szállodák csak felnőtt vendégeket fogadnak.

7. Biztosítás

7.1 Tekintve, hogy nagyon sokféle, feltételeiben jelentősen különböző biztosítás érhető el a piacon, utazás előtt mindenképpen javasoljuk egy komplex utazási biztosítás megkötését, hiszen az biztosan tartalmazza a külföldi, esetleges orvosi költségek megtérítését. Amennyiben nem biztos benne, hogy meglévő biztosítása kiterjed-e erre, vagy nem rendelkezik biztosítással, utazási szakértőink örömmel állnak rendelkezésére, illetve igény esetén gyorsan, kényelmesen és egyszerűen megrendelik Önnek a választott biztosítást.

Utazás előtt győződjön meg róla, hogy biztosítása kiterjed a következőkre:

  • orvosi kezelés költségei,
  • balesetbiztosítás,
  • felelősségbiztosítás,
  • poggyászbiztosítás,
  • poggyászkésés,
  • járatkésés és járattörlés,
  • fel nem használt szabadság,
  • jogvédelem,
  • útlemondás,
  • idő előtti visszatérés,
  • asszisztencia biztosítása.

7.2 Miért lehet fontos Önnek a biztosítás megkötése? Bár utazása kapcsán az ember elsősorban a kellemes élményekre gondol, azokkal tervez, kellemetlenségek sajnos bárhol érhetik; külföldön pedig ezek költsége egyszerűbb orvosi kezelések esetén is könnyen elérheti a milliós nagyságrendet. Az utazás összköltségére, és az esetlegesen jelentkező, külföldi orvosi kiadások értékrendjére vetítve a biztosítási díj mindezeknek csak töredéke, mégis, rengeteg félelmet, aggodalmat, kellemetlen élményt és kiadást spórolhatunk meg vele. Az útlemondási biztosítás, mely még az utazás előtt kímélheti meg a kellemetlenségektől – a utazás megkezdéséig hatályos, amennyiben utazásképtelenség merülne fel, melyet az utas igazolni tud a biztosító felé - utazás lefoglalásakor köthető meg.

7.3 Miért fontos EU–n belüli országok esetében is biztosítást kötni? Azok a magyar egészségügyi szolgáltatásra jogosult személyek, akik Magyarországon, vagy az Európai Unió másik tagállamában állandó lakóhellyel rendelkeznek, magyar egészségbiztosításuk terhére más tagállamokban is jogosultak ugyanazon egészségügyi szolgáltatások igénybevételére. Ezen ellátásokra való jogosultság az Európai Egészségbiztosítási Kártyával igazolható. Részletesebb információkat ezen a linken talál: http://www.oep.hu/felso_menu/lakossagnak/ellatas_kulfoldon/az_europai_egeszsegbiztositasi_kartya Szeretnénk azonban felhívni a figyelmét, hogy az EEK nem helyettesíti az utasbiztosítást:

  1. külföldön csak meghatározott egészségügyi intézményekben használható fel,
  2. nem téríti meg az egyéb költségeket (pl. a mentés költségeit),
  3. országfüggően jelentős önrészt is tartalmazhat, egyes országokban a beteg fedezi a kezelési költség bizonyos részét (általában 20-30%),
  4. nem tartalmaz asszisztencia szolgáltatást.

7.4 Miért nem elegendő a bankkártyához tartozó biztosítás? A bankkártyához kapcsolt utasbiztosítási szerződések az esetek túlnyomó részében a legolcsóbb, és épp ezért a legkevesebb szolgáltatást és a legalacsonyabb limiteket tartalmazó csomagok, melyek megléte (épp a bankkártyához való kapcsoltságuk miatt) probléma esetén nehezen bizonyítható. Emellett, a bankkártyához tartozó utasbiztosítás nem tartalmaz útlemondási biztosítást, amely a második leggyakrabban előforduló biztosítási esemény. Utazásképtelenség esetén, amennyiben esetleg egészségügyi problémák miatt nem tud elutazni, az útlemondási biztosításának köszönhetően a biztosító visszatéríti a befizetett összeg nagy részét. Sok utazási iroda az indulás előtt nem sokkal a befizetett összeg akár 100%-át is bánatpénzként kezeli.

8. Egyéb fontos információk

8.1 Útiokmányok: Az utazáshoz szükséges útiokmányok (útlevél, esetlegesen vízum) beszerzése az utazó kötelessége és felelőssége. Az utazó köteles az utazásra vonatkozó mindenkori jogszabályokat, előírásokat (pl. útlevél-, vám-, devizajogszabályok, be- és kiutazási szabályok, egészségügyi előírások stb.) betartani; az ezek megszegéséből, be nem tartásából eredő többletköltségek és károk az utazót terhelik. Ha a rendelkezések be nem tartása miatt az utazó az utazáson nem tud részt venni, úgy kell tekinteni, mintha az utazást lemondta volna, illetve az utazástól elállt volna. Az utazástól való elállásra, annak okától függetlenül, az utazást szervező utazási iroda általános szerződési feltételei az irányadóak, különös tekintettel az elállás (lemondás) miatt visszatérítendő összegek vonatkozásában. Az utazásban részt vevő gyermeknek és/vagy kiskorúnak életkortól függetlenül rendelkeznie kell az adott ország beutazási feltételeit teljesítő, érvényes úti okmánnyal. Amennyiben a gyermek vagy fiatalkorú utas nem a szüleivel/gyámjával utazik, úgy az utazáshoz a szülő vagy gyám nyilatkozata szükséges. Nem magyar állampolgárok az adott célország konzuli szolgálatánál vagy nagykövetségén tájékozódhatnak a beutazási feltételekről.

8.2. Schengeni határon túli célországokba irányuló utazások esetében az útlevél típusának, a dokumentumot kibocsátó országnak, az útlevélszámnak, valamint a kiállítás és a lejárat dátumának megadása is szükséges. Kérjük, miután megkapta az utazási szerződést, az útlevél adatokat legkésőbb 3 munkanapon belül küldje el utazási szakértője részére. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben az adatok nem állnak rendelkezésünkre, előfordulhat, hogy az utazásszervező későn küldi meg az utazási dokumentumokat.

8.3 Visszautazástól számított 6 hónapig érvényes útlevél: a nem EU-tag országokba történő beutazás feltétele - magyar állampolgárok esetében - a tervezett visszaérkezéstől számított legalább 6 hónapig érvényes útlevél. Részletesebb információkért kérjük, szíveskedjen felvenni a kapcsolatot a Külügyminisztérium illetékes szervezeti egységével, vagy tájékozódjon előzetesen weboldalukon: http://konzuliszolgalat.kormany.hu/utazasi-tanacs.

8.4 Konzuli szolgálat tanácsai: a konzuli védelemről szóló 2001. évi XLVI törvény alapján az országokat biztonság alapján különböző kategóriákba sorolják be:

  • nincs besorolva
  • „II. Fokozott biztonsági kockázatot rejtő országok és térségek”
  • „I. Utazásra nem javasolt térségek”

Az utazási szerződésről szóló 281/2008. (XI. 28.) Korm. rendelet 8. § (6) bekezdésében foglaltak alapján, amennyiben az adott ország az I. kategóriába kerül, úgy az utazásszervező köteles az eredetivel azonos, vagy annál magasabb értékű, helyettesítő szolgáltatást nyújtani. Ha a helyettesítő szolgáltatás az eredetinél alacsonyabb értékű, az utazásszervező köteles a díjkülönbözetet az utasnak megtéríteni. Amennyiben a módosított feltételeket nem fogadja el az utas, elállhat a szerződéstől és visszakapja a teljes befizetett részvételi díjat. Olyan közkedvelt úticélok, mint pl. Egyiptom, Tunézia, Törökország, évek óta a II. kategória alá tartoznak, mely besorolást az közelmúltbeli események nem módosították. Az utazás megkezdése előtt mindig érdemes tájékozódni az aktuális közbiztonsági helyzetről, valamint lehetőség szerint konzuli védelmet kérni a http://konzuliszolgalat.kormany.hu oldalára mutató linken keresztül. A védelem igénylése kifejezetten tanácsos az egyéni- nem utazási irodai szervezésben - utazóknak.

8.5 Fakultatív kirándulások: az utazást megelőzően utazási szakértője kérésére tájékoztatja a helyszínen elérhető fakultatív programlehetőségekről és azok irányárairól. Az üdülőterületre érkezéskor az utazásszervező helyszíni képviselője várja Önöket, aki konkrét tájékoztatást ad a fakultatív kirándulások menetrendjéről és feltételeiről. Előfordulhat, hogy kinttartózkodásuk ideje alatt egyes programok nem, vagy nem teljes egészében valósulnak meg (pl. ünnepnapok vagy időjárási viszonyok) miatt. Ezekről, valamint az esetleges helyi sajátosságokról (öltözék, viselkedés, illem) a helyszíni képviselő ad tájékoztatást.

8.6 Az utazásszervező képviselete: a szervezett utazások többségénél a helyszínen a vendégek rendelkezésére áll magyar nyelvű képviselő vagy asszisztencia (elérhetősége az utastájékoztatón /részvételi jegyen minden esetben feltüntetésre kerül); amennyiben ez a szolgáltatás az adott utazáshoz nem elérhető, azt az utazási szakértő a foglalást megelőzően jelzi. Amennyiben az utasnak a helyszínen, az utazását vagy az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokat érintő panasza lenne, azt az utaskísérő vagy a helyszíni szolgáltató felé haladéktalanul jelezve megkezdik annak feldolgozásást, és lehetőség szerinti megoldását; az utaskísérő az utas bejelentését, illetve annak a helyszíni szolgáltatóval való közlésének tényét jegyzőkönyvbe foglalja, annak egy példányát az utasnak adja, miközben tájékoztatja az utazást szervező utazási irodát és foganatosítja a szükséges intézkedéseket. Utaskísérő hiányában - ha a helyi szolgáltató a panaszt nem orvosolja - az utas küldi meg írásban tájékoztatását (a reklamációt alátámasztó jegyzőkönyvvel) az Invia.hu és/vagy az utazásszervező utazási iroda részére.

8.7 Elszállásolás: Az Invia.hu kínálatában közel 100 utazásszervező legjobb ajánlatokat felvonultató partnereinek szállodái, apartmanjai és magánházai találhatóak meg. Az egyes szálláshely-típusok elnevezései:

  • Hotel/szálloda: szoba, főzési lehetőség nélkül,
  • Aparthotel: általában két külön álló, vagy egybenyíló szobából áll,
  • Pavilon: melléképület, általában a szálláshely kertjében,
  • Stúdió: szállás főzési lehetőséggel,
  • Apartman: általában legalább két légterű, főzési lehetőséggel,
  • Bungaló: melléképület.

Kategória – helyi besorolás: az utazásszervezők nem minden esetben sorolják ugyanabba a kategóriában a szálláshelyet, mint a szálláshely saját maga; ez az értékelés az utazásszervezők szubjektív értékelése. Egyes úti céloknál (Egyiptom, Tunézia stb.) ez el is térhet az Európában megszokottól. Kinálatunkban biztosan megtalálja az igényeinek és vágyainak megfelelő szállást, melynek kiválasztásában az alábbi kategorizálás ismerete is segítségére lehet:

  • * nagyon egyszerű szállás, minimális igényekkel rendelkező vendégek számára,
  • ** egyszerűbb szállás, funkcionális felszereléssel és egyszerű étkezéssel,
  • *** általános/standard szállás étkezési lehetőséggel,
  • **** jó minőségű szállás átlag feletti felszereléssel és szolgáltatásokkal,
  • ***** luxus szállodák igényes vendégek számára, extra felszereléssel és szolgáltatásokkal,
  • ***+ az adott csillag-kategóriánál valamivel magasabb, de a következő kategóriánál alacsonyabb színvonalú szálloda.

Kivételes esetekben minden desztinációnál előfordulhat (pl. ha a szálloda kapacitása megtelt), hogy a kiválasztott szálloda nem tudja fogadni az utast; ilyen esetekben más, az eredetivel megegyező vagy annál magasabb kategóriájú szállodában biztosítunk szállást. A szolgáltatások kínálatában lehetnek eltérések, de a kifizetett szolgáltatások minden esetben teljesítésre kerülnek. Egyes esetekben az utazásszervező a (*) helyett más szimbólumot használ pl. kulcs vagy szív, melyek jelentése ugyanaz.

8.9 Szobák: a konkrét szoba szállodán belüli elhelyezkedése – amennyiben nem képezte a megrendelés részét pl. tengerre néző szoba foglalása – az érkezéskor, a recepción derül ki. Az egyágyas szobák általában felár ellenében vehetőek igénybe, melyet foglaláskor szükséges megfizetni és nem feltétlen azonos a kétágyas szobáéval. Egyes szállodák megkülönböztetik a háromágyas szobát és a pótágyazható kétágyas szobát: a pótágy általában kanapé, kihúzható ágy, illetve előfordulhat, hogy nem része a szobának, csak igény esetén, a vendégek érkezésekor helyezik el az adott szobában. Az utazásszervező katalógusában, illetve ezáltal az Invia weboldalán megjelenő enteriőr-képek mindig az adott szállodában készültek, de nem garantálható, hogy azzal a szobák teljes mértékben megegyeznek dekoráció, elrendezés és felszereltség szempontjából.

8.10 Utaskérések: a lefoglalt, jellemzően feláras szolgáltatásokkal szemben az utaskívánságok garantálásáért sem az Invia.hu, sem az utazásszervező nem tud felelősséget vállalni. A tengerre néző kilátás abban az esetben garantált, amennyiben annak felára foglaláskor kifizetésre került, és az utazásszervező azt visszaigazolta. A tengerre néző szoba esetében is előfordulhat, hogy pl. a fák ágai belógnak és megzavarják a teljes kilátást a tengerre. Noname/joker szobatípus foglalása esetén azt követően tudják meg, hogy a szálláshely területén belül pontosan hol biztosítanak Önöknek szobát. A magánszálláshelyek esetében előfordulhat, hogy a tulajdonos szintén ott, vagy a közelben lakik. Ennél a szállástípusnál az utazásszervező leggyakrabban nem határozza meg előre, hogy pontosan melyik magántulajdonban lévő szálláshelyet fogja tudni biztosítani a Vendég részére, ezért az utazási szakértő által megküldött képek nem képezik a konkrét ajánlat részét, inkább bemutató-jellegűek. A távolság a tengerparttól és a központtól szintén tájékoztató jellegű.

8.11 Szálláshelyre be- és kijelentkezés: a nemzetközi standardek alapján a bejelentkezés és a szoba elfoglalása 14 órától lehetséges, kijelentkezéskor pedig a szobát 10 óráig kell elhagyni és kijelentkezni a recepción. Az egyes szállodáknál, illetve bizonyos utazásszervezőknél felár ellenében megvásárolható korai bejelentkezés (early check-in) és késői kijelentkezés (late check out). Ez függ a szálloda szabad szobakapacitásától is, így előfordulhat, hogy az érkezés vagy a hosszabb tartózkodás idejére egy átmeneti szobát vehetnek igénybe, amíg a választott szoba birtokba vehető lesz. Egyes arab és muszlim országban elkérhetik a házassági anyakönyvi kivonatot, amennyiben az egyik fél arab, a másik pedig európai állampolgár.

8.12 Étkezések típusa: egy adott szállodában egy vendég egy típusú ellátást vehet igénybe; bizonyos szálláshelyeken ez több ellátás-típusból választható, melyekre a jogosultságot különböző karszalagokkal jelzik.

Ellátás típusok:

  • kontinentális reggeli: többnyire ugyanaz a kínálat: tea, kávé, tej, vaj, dzsem, kenyér,
  • bővített kontinentális reggeli: ugyanazokat tartalmazza mint a kontinentális reggeli, de sajttal vagy szalámival, esetleg tojással bővítve,
  • büfé étkezés: önkiszolgáló rendszerben működő hideg- és meleg konyha,
  • svédasztalos étkezés: önkiszolgáló rendszerben működő, jellemzően hideg kínálatos ételbár,
  • félpanzió: reggeli és vacsora, melyek során reggeli esetében az ár tartalmazza alkoholmentes italok fogyasztását, viszont a vacsoránál térítés ellenében vehető igénybe az italfogyasztás (alkoholmenetes és alkoholos),
  • teljes panzió: reggeli, ebéd és vacsora, melyek során reggeli esetében az ár tartalmazza alkoholmentes italok fogyasztását, viszont az ebédnél és a vacsoránál térítés ellenében vehető igénybe az italfogyasztás (alkoholmenetes és alkoholos),
  • all inclusive: egész napos ellátás, a teljes panzión túl tízóraival és uzsonna időben elérhető snackekkel kiegészítve. Továbbá tartalmazza a helyi alkoholos és alkoholmentes italok fogyasztását. Hogy pontosan mit tartalmaz az all inclusive szolgáltatás, az érkezés és az elutazás napján meddig, és hogy mikor, melyik étteremben/bárban mi vehető igénybe, azt az adott szálloda határozza meg. Az all inclusive szolgáltatás igénybevételéhez a karszalag viselése kötelező. Amennyiben a karszalag megsérül vagy elveszik, azt mielőbb jelezni kell a recepción.
  • ultra all inclusive – az all inclusive ellátásban foglaltak, plusz szolgáltatásokkal, melyek körét az adott szálloda határozza meg (pl. térítésmenetes lehet import alkoholos italokat vagy frissen facsart gyümölcslevet fogyasztani, vagy sportszolgáltatásokra jogosít).

All inclusive vagy ultra all inclusive ellátás esetében előfordulhat, hogy az az egyes italokra vagy az á la carte éttermi fogyasztásra nem vonatkozik. Ezek keretein belül nagyon késői vagy korai érkezés esetében a szállodától ételcsomag igényelhető. Az all inclusive szolgáltatás elnevezése szállodánként változhat, pl. light all inclusive, super, high, ultimate; elnevezésüknek megfelelően az azok keretében elérhető szolgáltatások körét növelik vagy csökkentik. A félreértéseket elkerülendő minden esetben az utazásszervező által kiadott – és az Invia weboldalán is megjelenő – szolgáltatás ismertető az irányadó. Apartman választása esetén érdemes lehet előre elkészített, egyszerűbb ételekkel készülni, mivel sok apartman esetében a sütés lehetősége nem biztosított. A foglaláskor előre megvásárolt menük (reggeli és/vagy vacsora) számát a vendégéjszakák száma határozza meg.

8.13 Tengerpart jellemzői: A tengerpart lehet privát, kizárólag a meghatározott szállodák vendégei részére, vagy nyilvános, utóbbi a helyi lakosok és turisták számára is nyitott. A napágyak és a napernyők általában térítés ellenében vehetők igénybe.

8.14 Medencék: A fűtött medencével rendelkező szállodák nem minden esetben biztosítják non-stop a fűtést, így előfordulhat, hogy ez a szolgáltatás bizonyos időszakokban nem elérhető. Emellett nem minden szálloda rendelkezik forgótisztító berendezéssel, ezek tisztítása alatt (amíg a medencét leengedik, és ismételten feltöltik) a szolgáltatás szünetel. A napozó- és nyugágyak száma nem minden esetben egyezik meg a szálloda kapacitásával.

8.15 Klimatizált szobák: a leírásukban ezt a szolgáltatást feltüntető szállodákban érhető el, alapvetően központi vagy egyénileg szabályozható lehet. Előbbi üzemeltetése a szálloda döntésén alapul, elképzelhetőek időszakok, melyekben - annak értelmében - nem biztosított.

8.16 Rovarok: a tisztaságra irányuló legnagyobb igyekezet mellett is előfordulhatnak rovarok a szobákban; ennek az esélyét minimalizálandó a szobákban nem ajánlatos ételt és italt tárolni.

8.17 Széf: az utazási okmányokat, igazolványokat, készpénzt, esetleges egyéb értékeket érdemes a széfben tárolni. Általában a szállodai szobában található és legtöbb esetben térítésmentes. Amennyiben nem képezi a szoba felszerelésének részét, úgy a recepción vehető igénybe, jellemzően térítés ellenében. A széfben tárolt értékekre sem az utazásszervezőnek, sem az Inviának nem áll módjában felelősséget vállalni.

8.18 Ruházat: egyes szállodákban, elsősorban a 4 és 5* hotelekben a vacsorához elegáns (viszonylag zárt, férfiaknak hosszú nadrág) ruházat szükséges.

8.19 Szakmai rövidítések: az alábbiakban összeszedtünk néhány hasznos, utazáshoz, utak leírásához kapcsolódó kifejezést; amennyiben ezek kapcsán további kérdései lennének, utazási szakértője örömmel áll rendelkezésére.

  • SGL: single room = egyágyas szoba
  • DBL: double room = kétágyas szoba
  • TPL: triple room = háromágyas szoba
  • HTL: hotel = hotel
  • HB/HP: half board = félpanzió
  • AI: all inclusive = all inclusive
  • UAI: ultra all inclusive = ultra all inclusive
  • FB/VP: full board = teljes panzió
  • BB/FR: bed and breakfast = reggeli
  • RO/OV: room only = Önellátás
  • LM: last minute = közeli indulású, emiattt kedvezményes árú utak
  • FM: first minute = előfoglalási kedvezmény
  • PAX: passenger = utas
  • Infant = 2 éven aluli gyermek

8.20 Utazás időtartama: az utazás ideje és a vendégéjszakák száma szerepel az utazási szerződésen. Repülős utazásoknál jellemzően nem ajánljuk a nyaralás annak tervezett menetrendjén alapuló kiválasztását, mivel a menetrendváltoztás jogát a a légitársaság a gép indulásáig fenntartja. (A repülőgépek indulási ideje néhány órával a tervezett időpont előtt is megváltozhat, és késések is előfordulhatnak a kedvezőtlen időjárási viszonyok, vagy egyéb technikai paraméterek – pl. a légifolyósó telítettsége, másik gép késése, stb. - miatt.) A repülőgép menetrendjéből fakadó késői érkezés, vagy korai indulás miatt igénybe nem vett szállodai szolgáltatások díját (tartózkodás, étkezés) a szállodáknak sem az utasok, sem az iroda részére nem áll módjukban visszafizetni.

Napok száma: az árak nem az üdülőhelyen töltött napok, hanem a lefoglalt éjszakák alapján kerülnek kiszámításra. Az első és utolsó nap leggyakrabban utazási nap, ezért nem számít nyaralási napnak. Az utasbiztosítás megkötése is a napok száma alapján történik, például: 05.22-05.30. az utazás ideje. A járat 23:55-kor indul, így, mivel az számít az indulás napjának, az kell, hogy legyen az első biztosítási nap, míg az utolsó 05.30 lesz, tehát összesen 9 napra tanácsos megkötni a biztosítást.

Éjszakák száma: Az éjszakák számát az utazási szerződés rögzíti, de azok számolása kapcsán a délelőtti indulással és/vagy az esti érkezéssel nem lehet tervezni; az odaút esti járat esetén az első éjszakába, a hazaút pedig reggeli járat esetén az utolsó éjszakába nyúlhat. A nemzetközi standardek alapján a szállodába a bejelentkezés 14 órától lehetséges, míg az utolsó napon a szobát 10 óráig kell elhagyni és kijelentkezni a recepción. Az éjszakák száma és a szállás ára ez alapján kerül meghatározásra. Példa: utazás ideje 06.15-22. (vasárnaptól-vasárnapig), az odaút vasárnap éjjel történik, és a szálláshelyre érkezéskor rögtön rendelkezésre áll a szoba, ez minősül az első éjszakának. Amennyiben nem foglalják el a szobát és kivárják a nemzetközi standardek szerinti bejelentkezési időt (14 órakor), abban az esetben a vendégéjszakák száma 6 éjszaka. Ugyanígy kerül kiszámításra az utolsó éjszaka is; amennyiben a vendég a szobájában tartózkodik a például 23:50-es indulásig, abban az esetben ez a tartózkodás is egy plusz éjszakának számít. Ha a szállodai szobát a vendég elhagyja 10 óráig, akkor nem számít új, megkezdett éjszakának az ott tartózkodása.

9. Részvételi díj és hozzá tartozó szolgáltatások

Az utazásokat az Invia.hu honlapjára a vele partneri viszonyban álló szervező utazási irodák zárt rendszeren keresztül, úgynevezett XML technológiával töltik fel. Az Invia.hu a részvételi díjakat, külön fizetendő díjakat, indulási időpontokat és más, az utazási irodák által feltöltött információkat csak tárolja, illetve az ügyfelek részére elérhetővé teszi, ezért azok helyességéért felelősségget nem áll módjában vállalni. Az ajánlatok - beleértve az árakat is - naponta többször frissülnek az Invia weboldalán. Annak ellenére, hogy a partneriroda és az Invia is igyekszik az aktuális információkat átadni, illetve megjeleníteni, előfordulhat, hogy egy adott ajánlat vagy ár időközben érvényét veszti.

10. Egyebek

10.1. Az Invia.hu weboldalán két szálláshely ismertető található meg. Alapértelmezettként az „utazás leírása” jelenik meg, amely az adott utazásszervező által kiadott hivatalos szállásleírás. Emellett sok szállás esetében feltüntetésre került egy általunk létrehozott kiegészítő leírás, amelynél igyekszünk további információkkal szolgálni, tájékoztató jelleggel.

10.2 Valamennyi kép illusztrációnak minősül, és nem feltétlenül adja vissza a valóságot, ezért azokért sajnos nem tudunk felelősséget vállalni. Ügyfeleink is tölthetnek fel fényképeket - szintén tájékoztató jelleggel – melyeket ugyanúgy elérhetővé teszünk a szállodák bemutatásánál; ezeken a képeken külön jelöljük, hogy utasaink készítették.

10.3 Szoba elhelyezés – számítási módszer: amennyiben egy apartmanra esik a választása, úgy – mivel abban külön szoba nem foglalható – az apartman teljes árával kell számolni. Például abban az esetben, ha csak két fő utazna és a megadott időpontban egy akkor elérhető, 4 fős apartman mellett döntenek, úgy az apartman teljes ára kerül kifizetésre. Amennyiben egy felnőtt és egy gyerek utazik, ők a legtöbb esetben szintén két felnőttnek minősülnek a fizetés szempontjából. A gyermekkedvezmény a legtöbb szálloda esetében két felnőtt, teljes áron utazó fő esetén jár. A 2 éven aluli gyermek jelenlétét a foglaláskor érdemes jelezni, de a szállás díja tekintetében a legtöbb esetben ennek nincs költségvonzata.

10.4 Az Invia weboldalán feltüntet pikogramok: a szállás alapvető, illetve sokakat érdeklő tulajdonságaihoz az Invia piktogramokat (légkondicionálás, WIFI stb.) rendelt a könnyebb tájékozódás céljából.

10.5 Szeszesital és dohánytermékek: az Európai Unión kívülről (harmadik országból) Magyarországra érkező utasok személyi poggyászában lévő ezek az áruk az alábbi mennyiségekben hozhatóak be vám– és adómentesen:

Alkoholtermékek és alkoholt tartalmazó italok (kizárólag a 17. életévüket betöltött utasok esetén) legfeljebb:

  • 4 liter szőlőbor,
  • 6 liter sör és
  • vagy 1 liter 22 térfogatszázaléknál nagyobb alkoholtartalmú alkoholtermék,
  • vagy legalább 80 térfogatszázalék alkoholtartalmú nem denaturált alkoholtermék,
  • vagy 2 liter 22 térfogatszázaléknál nem nagyobb alkoholtartalmú alkoholtermék, köztes alkoholtermék, pezsgő vagy egyéb bor.

Dohánytermékek (kizárólag a 17. életévüket betöltött utasok esetén) legfeljebb:

  • légi utasok esetében:
  • vagy 200 szál cigaretta,
  • vagy 100 szivarka (darabonként 3 grammnál nem nagyobb tömegű),
  • vagy 50 szivar,
  • vagy 250 gramm vágott dohány.
  • légi utasoktól eltérő utasok esetében:
  • vagy 40 db cigaretta,
  • vagy 20 db szivarka (darabonként 3 grammnál nem nagyobb tömegű),
  • vagy 10 db szivar,
  • vagy 50 gramm fogyasztási dohány.

A dohány és alkoholtermékekre (kivéve a szőlőbor és sör) vonatkozóan a törvény a mennyiséghatáron túl további feltételt határoz meg olyan formában, hogy ezen termékeknél a fentiekben meghatározott mennyiségi korlátok külön-külön jelentik az adómentességi értékhatár 100 százalékát. A dohány, illetve az alkoholtermék esetén a meghatározott mennyiséghatárok százalékos részarányainak együttes összege azonban nem haladhatja meg a 100 százalékot. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha a légi utastól eltérő utas behoz 40 szál cigarettát, úgy vám- és adómentesség csak ezen menynyiségre adható, a további dohánytermékekre (szivarka, szivar, fogyasztási dohány) már nem. Amennyiben 20 szál cigarettát (mennyiséghatár 50 százaléka) hoz be, úgy vám- és adómentesen behozhat még 5 db szivart, vagy 10 db szivarkát, vagy 25 gramm fogyasztási dohányt (mennyiséghatár további 50 százaléka).

További részletes információt ezen a linken talál: http://konzuliszolgalat.kormany.hu/utazasi-tanacs

A fenti információk érvényesek: 2017. január 1-től visszavonásig, probléma esetén az adott szervező és az Invia.hu általános szerződési feltételeiben foglaltaknak megfelelően.

Amennyiben további kérése, kérdése, észrevétele lenne, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal! www.invia.hu | info@inviahu | +36 1 501 5600 | Budapest, Kéthly Anna tér 1.