Maldív-szigetek Maldív-szigetek

Hivatalos megnevezés: Maldív-szigetek
Főváros: Malé (60 000 lakos)
Állami irányítás: köztársaság egykamarás parlamenttel
Vallás: iszlám
Hivatalos nyelv: divehi, használatos az angol
Időeltérés: + 4 óra a közép-európai időhöz viszonyítva

Maldív-szigetek - már 528 900 Ft-tól

MALDÍV-SZIGETEKRŐL

Maldív-szigetek, pontosabban a Maldív Köztársaság Ázsia déli partjainál az Indiai-óceánban fekszik, legközelebbi szomszédai India és Srí Lanka. A szigetcsoportot 19 korallzátony, atoll alkotja. Minden atollt egy gyűrű alakú korallzátony alkot. Az atollon belül található a lagúna, amely több ezer tengeri állatfajnak ad otthont.

A Maldív szigetcsoport 1966 szigetből áll, ezekből mintegy 200 lakott. A szigetcsoport érdekessége, hogy a világ legalacsonyabban fekvő országa, egyetlen pontja sem fekszik 2,5 m-nél magasabban. Fővárosa Male, amely az azonos nevű szigeten fekszik és mintegy 104 000 ezer lakossal rendelkezik. A legnépesebb szigetek Male, Hithadhoo, Fuvanmulah, Kulhudhuffushi és Thinadhoo.

A szigetcsoporton összesen 280 000 ember él. A lakosok a szunnita iszlám hívei. A többi hit gyakorlása szigorúan tilos. A hivatalos nyelv a szingalézzal, arab és hindi nyelvekkel rokon dhivehi nyelv. A másik hivatalos nyelv az angol, amellyel a turisták probléma nélkül megértetik magukat.

A Maldív-szigeteket a napsütéssel, a finom fehér homokkal, a mindenhol jelen lévő kókuszpálmákkal és a tarka, illatozó virágokkal jellemezhetnénk leginkább. Az itteni víz alatti világ nagyon gazdag. Mivel az Egyenlítő mentén fekszik, időjárása állandó, ezért a szigetcsoport kitűnően alkalmas egy csodás  kirándulás eltöltésére szinte az egész évben.

A legkedveltebb úticélok az Ari-atoll, a North Male-atoll és a South Male-atoll. De érdemes ellátogatni Lhaviyani , Kaafu és Nilandhe atollokra is. Egészen biztosan nem fogunk csalódni, hiszen nem mindennapi kirándulásban lehet részünk.

Maldív-szigetek - már 528 900 Ft-tól

Legújabb értékelések Maldív-szigetek

Összesen: 10 Bármikor újra visszamennék. Bármikor.

Bármikor újra visszamennék. Bármikor. Teljes értékelés megtekintése

Elhelyezés
Négy fajta szállás van itt. A vízi villa jacuzzis, klassz, de este biztos nem fogsz bemenni a vízbe, mert mindenféle állat úszkál a megvilágított vízbe vezető lépcső környékén.

Van a sziget belsejében villa, itt nincs jacuzzi.

Van ún. water front villa, a sziget keleti oldalán. Saját szabadtéri jacuzzi, a víz talán 10 méterre, nagyon klassz. Itt mindig fújt a szél, nekem már kicsit túl erősen is. Ez lehet hogy évszak függő, de novemberben így volt.

Szerintem messze a legjobb a beach jacuzzi villa, a sziget nyugati oldalán. Kb 30 m2 villa, kb 40 m2 fallal körbevett de szabadtéri fürdőszoba - jacuzzi - kert. Na, ez csodálatos volt. Én ezt ajánlanám. A part kb 40 m, közben pálmafák.

Ellátás
A mi éttermünkben mindig volt minden: hidegkonyha - meleg ételek - marha-disznó-bárány hús ételek, köretek száz fajta, szóval mindenki tud enni finomat. Ha ezen kívűl is éhes lennél, akkor a bárokban az All Inclusive keretében bármikor lehet enni (van 0-24 órán át nyitva tartó bár) mini hamburgert, melegszendvicset. Mindenféle alkoholt is lahat kapni 'ingyen': sör, whiskey, koktélok

Hotel szolgáltatások
Van kajak, hajókirándulás, ajándékbolt, ahol cigit is lehet venni, jetski, snorkeling, disco, előzene, hajókirándulás

Tengerpart
Mindenképpen ajánlott valami olyan cipő, amiben a vízbe is be tudsz menni, mert a homok között rengeteg korallmorzsalék is van, ami bök. Legyen nálad zseblámpa este, mert a remeterák forgalom igen jelentős. (a hátukon mind cipel egy csigaházat, van 1 cm -től 10 cm-ig mindenféle nagyság. Nagyon aranyosak. Igen magas a levegő páratartalma, este a 24 fok is nagyon melegnek érzik.

Tóth Endre, 2018.12.04., Tartózkodás dátuma: 2018.11.19 - 12.01.
Régió: Maldív-szigetek Maldív-szigetek, Északi Atol Male, Hotel: Meeru Island

Hasznosnak találta az értékést? Igen (0) Nem (0)

Összesen: 9,4 Mivel mindig örülök, ha részletes (nagyon részletes) leírást olvashatok egy helyről, én is szívesen osztom meg a tapasztalataimat. Írni...

• 9 Szállás
  • 9 Ellátás típusa

Összegzés
Mivel mindig örülök, ha részletes (nagyon részletes) leírást olvashatok egy helyről, én is szívesen osztom meg a tapasztalataimat. Írni fogok egy hosszas beszámolót, ai minden részletre kitér.

De addig a lényeg: első Maldív utunkra Kuredut választottam, mert se nem kicsi, se nem túl nagy. Nincs a közelében túlzsúfolt, gyárkéményes, füstös sziget. (Érdemes utánanézni választáskor!) Fantasztikus! Más azt írta, hogy fotózott és otthon nem kellett retusálnia, mert úgy tökéletes ahogy van. Ez igaz! Az igazi fehér homok, a tenger olyan színű, amit elvár az ember, a növényzet buja... Minden, ahogy a vágyaimban van. Ide is szívesen visszamennénk, de milyen lehet a többi? Annyi sziget van! :) Most csak ketten voltunk, de legközelebb a gyerekekkel megyünk. Teljes értékelés megtekintése

Elhelyezés
Nagy segítség volt az irodától dolgozók utánajárása. Bizonytalan voltam, melyik szállást válasszuk. Sok utánajárás és olvasgatás után lemondtam a vízi bungalóról (busás), de a másik végletről is: standard bungaló. Számomra fontos volt, hogy ha már ennyi adunk egy nyaralásért, akkor már kilátás a tengerre legyen és ott is ne a tengeren lévő bungalókat nézzem, hanem a nyílt vizet. Így jutottunk el a Beach Villához, ami maga a tökéletesség! A legszuperebb választás volt számunkra. A 239-ben kaptunk helyet. (Az irodánál dolgozó fiatalember keresett egy térképet, ahol látta, melyik ház hova néz, onnan sikerült jót választanom. Köszönöm!) A mólótól jobbra (ha befelé mész a szigetre), ott élnek a teknősök, ott olyan fehér a homok és picit beljebb a korallok. U. ilyen jó, de ott nincs teknős a mólótól balra.

A vízen lévő bungalóknál egyáltalán nem tetszett számunkra a víz, de ki mit szeret. Ott több a növényzet a vízben és sok a rák. A rájákra vigyázni kell, nehogy rálépj, mert sérülsz, de közben zavaros a víz, mert a halak csipegetése felveri. Viszont mellette szól, hogy onnan tökéletes a naplemente. és a bébi cápák is ott úsznak.

Ellátás
Mi sima all inc.-ben voltunk. Érkezéskor elmondták és bemutatták, hogy hol ehetünk, a többi alacarte étteremben ki volt írva az étlapon az all inc. ár, ami az ételek 50%-át jelentette. Mi azonban annyira meg voltunk elégedve, hogy egy nap se mentünk máshová enni (olasz, japán...). A du-i nasi nagyon kicsi választékból állt, egyszer próbáltuk csak ki, mert egyébként bőséges volt a reggeli, ebéd, vacsora. A bárban fel volt tüntetve, mely italok tartoznak bele az all. inc kategóriába, melyek fizetősek. Minden nap tematikus volt: hol indonéz ételeket kínáltak fel, hol halas napot tartottak, de külön odafigyelve a vegetáriánusokra és az ételallergiásokra. Külön pult volt a vega ételeknek. A glutén és tejterméket tartalmazó ételeknél feltüntették kis táblácskán képpel és kiírással is, hogy egyértelmű legyen milyen hozzávalókat tartalmaz. Ez szimpatikus volt, noha bennünket nem érintett. A korábbi utazásainkon tapasztalt all inc ellátáshoz képest itt az ételek minősége jobb volt. Főleg az édességeknél tapasztaltuk.

Hotel szolgáltatások
All inc csomagban benne van egy esti sétahajókázás, de ezt már az érkezés napján le kell foglalni, különben nem férsz fel. Érdemes menni! Egyszerre 3 hajó indult el és nem tömték teli emberrel őket, ami jó érzés volt. Sunset Cruise a neve, de sajnos mi nem láttuk a naplementét a felhőktől, de ez nem az ő hibájuk. Delfineket láttunk visszafelé és szép szigeteket.

Ami nagyon negatív volt számunkra az a fényképezés. Benne van a csomagban - mondták ingyenes. Ja igen. Maga az egy órás fényképezkedés ingyenes, és kapsz 1 db A4-es képet kinyomtatva, de a többit digitálisan kapod meg. 50db kép 100.000.- forint. Ha ezt tudjuk, akkor nem töltjük ezzel az időnket.

Vannak kis boltok (pipát vettünk, mert páromé elúszott az óceánban). Ékszer, ruha, szuvenír.

Mindenki kap 1 törölközőt a házba, 1-et a tengerpartra. Ezeket két naponta cserélik, de ha a földre teszed, akkor bármikor. Nem kell vinni továbbá sampont, balzsamot, tusfürdőt sem, mert mi végig azt használtuk, amit ott kaptunk. (a balzsam azért annyira nem puhítja a hajat). A légkondival óvatosan! Mi már 27 fokra állítottuk, annyira hideget fújt. Vízisport lehetőségek armadája! Lehet golfozni, van focipálya (Kuredu FC edz rendszeresen!) :) és van még tollas pálya, tenisz, lábfoci, biciklikölcsönzési lehetőség, búvárkodás. (volt, aki ott csinálta a vizsgáját) A csajszi, aki ott dolgozik és vitt bennünket mantákkal úszni magyar szülőkkel bír. Nagyon tetszett, hogy nem a lomha hajóval mentünk, ami a szálloda tulajdona (oda nem fértünk be, nem foglaltunk időben), hanem a vízi sportokkal foglalkozó csapattal és az ő gyorshajójukkal. Eszméletlen jót száguldoztunk a közeli szigetekig, ott úsztunk mantákkal (ki ne hagyd!) és aztán még egy korallzátonyhoz is elvittek minket, ami szép volt, teli hallal. Visszafelé még delfineket is láttunk megint.

Tengerpart
Az összegzésben írtam a lényeget.

Azt hittük szemetesebb lesz, de még nem az. Már van néhány palack és kupak, amit kisodort a víz, de még nem vészes, sőt! Igazán tiszta a víz és a part is! Nem tudni, meddig marad még így, mivel rengeteg hulladék termelődik és hulladékszigetre viszik. Újrahasznosítójukról nem tudunk, ezért is volt fura, amikor láttuk a szelektív kukát.

Komoroczy Csilla, 2018.11.06., Tartózkodás dátuma: 2018.10.25 - 11.02.
Régió: Maldív-szigetek Maldív-szigetek, Lhaviyani Atol, Hotel: Kuredu Island Resort

Hasznosnak találta az értékést? Igen (2) Nem (0)

Összesen: 10 Miután több alkalommal,és több szigeten voltam a Maldívon azt gondoltam nem ér már meglepetés.TÉVEDTEM.A sziget a várakozásnak...

Összegzés
Miután több alkalommal,és több szigeten voltam a Maldívon azt gondoltam nem ér már meglepetés.TÉVEDTEM.A sziget a várakozásnak megfelelően gyönyörű,viszont a szállás ,szolgáltatások,étkezés,a fogadtatás,minden tekintetben átlagon felüli kitünő.Igaz az árak is expenzívek,de miután a Maldívon mindenütt az,ez nem meglepetés,meglepetés viszont az hogy pénzünkért kitűnő,átlagon felüli élménybe volt részünk. Teljes értékelés megtekintése

Elhelyezés
Vizi bungalóba voltunk.Az óceán gyönyörű,/cápák,ráják,különböző szép halak mindennaposak/.Aszobák tiszták,a minibár minden nap feltöltve,személyzet rendkivül udvarias

Ellátás
Várakozáson felüli! Minden igényt kielégít!Az Európai,Ázsai konyhák remekei bőségesen,látványkonyha, Sertéshús,/általában más szigeteken nincs/,hatalmas gyümölcs és édesség választék.

Hotel szolgáltatások
Meglepetés volt hogy igény esetén minden nap kétszer kivittek bennünket egy koralszigetre sznorkerlingezni /árban benne/ Különböző hajókirándulások 1-3 napig.Akár más szigetekre is,különböző horgászatok,két nagy/tényleg nagy/ uszómedence,nagyon sok poolbár,Tv, internet,......stb

Gyönyörű,tiszta, nem zsúfolt,fehér koral...stb

Czeglédi Gyula, 2016.03.31., Tartózkodás dátuma: 2016.01.23 - 02.06.
Régió: Maldív-szigetek Maldív-szigetek, Északi Atol Male, Hotel: Meeru Island

Hasznosnak találta az értékést? Igen (16) Nem (3)

Összesen: 8,8 A sziget nagyon szép, és ha jól tudom az egyik legnagyobb is egyben. A bungallow nem egy luxus, a bútorok öregek, sajnos wifi sincs, de...

• 9 Szállás
  • 9 Ellátás típusa
  • 7 Alapár

Összegzés
A sziget nagyon szép, és ha jól tudom az egyik legnagyobb is egyben.

A bungallow nem egy luxus, a bútorok öregek, sajnos wifi sincs, de naponta 2x takarítanak.

Az ételek finomak és választékosak.

Ár/ érték arány lehetne jobb is. Két főre egy ebéd nagyjából 70-100USD, de ez nem volt meglepetés. Teljes értékelés megtekintése

Névtelen, 2016.03.30., Tartózkodás dátuma: 2015.12.26 - 2016.01.03.
Régió: Maldív-szigetek Maldív-szigetek, Atol Ari, Hotel: Sun Island

Hasznosnak találta az értékést? Igen (8) Nem (1)

Összesen: 10 Egy felejthetetlen élményben volt részünk, mindenkiek ajánlani tudom ha van rá lehetősege egyszer az életben utazzon el ide.

Összegzés
Egy felejthetetlen élményben volt részünk, mindenkiek ajánlani tudom ha van rá lehetősege egyszer az életben utazzon el ide. Teljes értékelés megtekintése

Elhelyezés
A tengerparti kis házunk néhány méterre volt a tengerpartól a pálmafák között egyszerü kis házikó izlésesen berendezve szabadtéri zuhanyzóval aminek nagyon ürültünk.

Ellátás
Bőséges svédasztalos reggelit, ebédet, vacsorát kaptunk. Különböző nemzeti konyhák ételeiből és a helyi specialításokból lehetett válogatni, rengeteg gyümölcs és desszert is volt.

Hotel szolgáltatások
A szálláson mindenki megtalálja azt amit szeretne mi kipróbáltuk a búvárkodás, parasailinget, hidroplános sétarepülést, a spa részleget, snorkelezni is votunk hajoval.

Tengerpart
A tenger gyönörű kristálytiszta és mindig 28-29 fokos, a part fehér homokos egyszerüen gyönyőrű. Olyan mint a képeslapokon

Szántó László, 2015.06.04., Tartózkodás dátuma: 2015.05.23 - 06.01.
Régió: Maldív-szigetek Maldív-szigetek, Atol Ari, Hotel: Sun Island

Hasznosnak találta az értékést? Igen (15) Nem (0)