Bulgária Bulgária

Hivatalos megnevezés: Bolgár Köztársaság
Főváros: Sófia (Sofie)
Állami irányítás: plurális köztársaság egykamarás parlamenttel
Vallás: ateista és hitetlen 60 %, pravoszláv 30 %, muszlim 7 %, egyéb 3 %
Hivatalos nyelv: hivatali nyelv a bolgár, fontos feliratok latinul olvashatók, beszélnek oroszul, angolul és németül.
Időeltérés: egész évben érvényes kelet-európai idő, 1 órával több, mint nálunk.

Bulgária - már 22 665 Ft-tól

BULGÁRIÁRÓL

Bulgáriának 7,5 millió lakosa van. A lakosság nagy része a fővárosban, Szófiában lakik. Hivatalos nyelv a bolgár nyelv, amely azonban a környező nyelvek hatása miatt jócskán eltávolodott a szláv típusú nyelvtől. A világnyelvekkel nehezebben, viszont oroszul annál könnyebben megérteti itt magát az ember. A vallási megoszlásban a pravoszlávok dominálnak. A bolgárok nagyon temperamentumosak és vendégszeretőek, mindenféle esemény alkalmából virágokkal ajándékozzák meg a másikat, és még az ismeretlen emberek körében is elterjedt a tegeződés. A bolgár kommunikációban speciális a bólintás, mint az egyet nem értés jele, és a fejcsóválás, mint az egyetértés kifejezése. Sokszor próbálnak alkalmazkodni a bolgárok a külföldiek szokásaihoz, és sokszor használják ezeket a gesztusokat fordított értelemben, mint ahogy az Bulgáriában megszokott - könnyen létrejöhet a félreértés. Bulgáriába való utazásunkor nem kell félni semmilyen különösebb rizikótól. Azokon a helyeken, ahol koncentráltábban fordulnak elő emberek, fokozottan kell vigyázni a zsebtolvajokra, azonban ez nem csak Bulgáriára érvényes. Turistáknak szintén nem ajánlott, hogy egyedül menjenek távolabbi helyekre.

Bulgária nem tagadhatja le a különböző kultúrák hatását az egész országára - köszönhetően az elhelyezkedésének a Balkán-félsziget keleti részén, egy jelentős kikötői központtá vált. A bolgár műemlékek között találhatóak görög templomok, római fürdők, bizánci erődítmények és kupolás temetkezési helyek. Bulgária középső része 700 barlangot rejt magában, amelyekből a legmélyebb eléri a 415 métert is. A tengerpart 378 km hosszú és sokszínű természeti alakzat alkotja. Homokos tengerpartokból, erdős vonulatokból és hegyekből, folyóvölgyekből és sziklás öblökből áll. A Fekete-tenger, amely Bulgária partjait mossa, Bulgária legnagyobb természeti kincse. Büszke lehet tisztaságára és átlathatóságára egész 20 méter mélységig. A plázsok a tengerszint alá nagyon lassan csökkennek, amit legjobban a családosok kis gyerekekkel értékelhetnek. Télen a Fekete-tengeren elég sokszor vihar van, de nyáron nagyon nyugodt. Vize nagyon kevés sót tartalmaz, mivel a Duna és a Dnyeper folyók bele torkollanak.

A leggyakrabban látogatott nyári pihenőközpontok közé tartozik a Napospart, Aranyhomok, Neszebar, Primorsko és más célállomások.

Főleg az utolsó években nőtt a turisták száma, akik Bulgáriát nemcsak a nyári nyaralás helyszínéül, hanem mint sícélállomást is választják. Nagyon kedvelt modern síközpont a Bansko és a Pirin hegyvonulat, további keresett központ Borovec a Rila hegységben és Pamporovo a Rodopikben.

Bulgária - már 22 665 Ft-tól

Legújabb értékelések Bulgária

Összesen: 9,2 Nagyon jól éreztük magunkat.

• 8 Szállás
  • 10 Ellátás típusa
  • 10 Alapár

Összegzés
Nagyon jól éreztük magunkat. Teljes értékelés megtekintése

Elhelyezés
Minden nagyon közel van. Tiszta szobák, segítőkész, kedves személyzet.

Finom, változatos ételek.

A kávé gépi.

Hotel szolgáltatások
A medence tiszta, hideg vizes. Napozó ágyat korán reggel foglalni kell, mert később nemlesz. De a tengerpart közelsége miatt nem is érdemes a medencét használni.

Egyedül az internet (wifi) elérhetőséget hiányoltuk picit. A mai világban szerintem ez nem kellene hogy luxusnak számítson. Ugyanakkor nyaralni mentünk oda, nem pedig internetezni

Tengerpart
Tengerpart 3 perces sétával elérhető.

Napernyőért és napozóágyért fizetni kell (10leva/nap), de vannak free zone-k ahol nyugodtan lehet napozni saját pléden. Sok a medúza de nem bántanak. A strand lehetne tisztább.

Anett H., 2017.11.16., Tartózkodás dátuma: 2017.09.08 - 09.17.
Régió: Bulgária Bulgária, Napospart (Sunny Beach), Hotel: Yavor Palace

Hasznosnak találta az értékést? Igen (1) Nem (0)

4 fénykép

Összesen: 9,8 Minden szempontból azt kaptuk, amit vártunk. Pár évvel korábbi nyaralásunkkor kinéztük ezt a szállodát és idén itt töltöttünk egy hetet.

• 9,5 Szállás
  • 10 Ellátás típusa
  • 10 Alapár

Összegzés
Minden szempontból azt kaptuk, amit vártunk. Pár évvel korábbi nyaralásunkkor kinéztük ezt a szállodát és idén itt töltöttünk egy hetet. Teljes értékelés megtekintése

Elhelyezés
Oldalról tengerre néző 3 szobát foglaltunk, de még pazarabbat kaptunk, a 20. emeleten 2 szobánk teljesen a tengerre nézett. Megjegyezném, hogy az oldalról tengerre néző szoba is nagyon jó volt, onnan is gyönyörű volt a kilátás. A szobák szépek, kényelmesek és tiszták voltak, és reggelente az erkélyről lehetett a napfelkeltében gyönyörködni, miközben kávét vagy teát kortyolgattunk.(a szobába be volt készítve vízforraló és filteres tea+ 3 az 1-ben kávé.)

Ellátás
Az all inclusive ellátás bőséges volt széleskörű választékkal minden étkezés alkalmával.

Hotel szolgáltatások
Nagyon szép volt a csúszdaparkja a medencékkel, az animátorok kedvesek és szórakoztatóak voltak, a személyzet is kedves és udvarias volt.

Tengerpart
Órákat töltöttünk a meleg vízben, és sokat ugráltunk a nagy hullámokban, majd napoztunk a finom homokos parton. Szuper volt.

Atilláné M., 2017.11.07., Tartózkodás dátuma: 2017.08.26 - 09.02.
Régió: Bulgária Bulgária, Napospart (Sunny Beach), Hotel: Kuban

Hasznosnak találta az értékést? Igen (1) Nem (2)

Összesen: 6 Elvárásoknak megfelelő volt nagyon jól éreztük magunkat.

• 5,5 Szállás
  • 4 Környék
  • 9 Alapár

Összegzés
Elvárásoknak megfelelő volt nagyon jól éreztük magunkat. Teljes értékelés megtekintése

Elhelyezés
A tengerpart távolsága nem a legideálisabb, csak olyanoknak ajánlom akik szeretnek sétálni

A szálloda nagyon rendezett de a környék tisztasága hagy némi kivetni valót.

A személyzet kedves segítőkész

Nem volt

Tengerpart
Kellemes, napozásra és fürdőzésre tökéletes.

Magyar Zoltán, 2017.11.03., Tartózkodás dátuma: 2017.08.25 - 09.03.
Régió: Bulgária Bulgária, Napospart (Sunny Beach), Hotel: Happy

Hasznosnak találta az értékést? Igen (0) Nem (0)

Összesen: 7,6 Az apartman szálloda önmagában megérte az árát, a szállodán belül megfelelő tisztaságú, rendszerezett környezetet biztositottak. Más...

• 8 Szállás
  • 7 Ellátás típusa
  • 7 Környék
  • 8 Alapár

Összegzés
Az apartman szálloda önmagában megérte az árát, a szállodán belül megfelelő tisztaságú, rendszerezett környezetet biztositottak. Más kérdés, hogy maga a terület meglehetősen zsúfolt, minden négyzetmétert kihasználó körzetben található, a transzfer busz alig tudott a bejáratnál megállni, majd megfordulni, nem beszélve a szabálytalan parkolóktól, amelyek a gyalogos forgalmat is akadályozták. Teljes értékelés megtekintése

Elhelyezés
A szoba, az erkély kialakitása, felszereltsége szerintem minden kulturált európai Igényt kielégit, minden működött. Néha a kánikulában az erkély ajtaját is be kellett zárni, mert a drágalátos "vendégek" a belső udvaron lévő medence parti büfé bezártáig és utána is hangoskodtak, a medencébe ugráltak, énekeltek, amelyet a személyzet - nekem érthetetlenül - rendszerint nem akadályozott meg.

Ellátás
Nekem minden igényemet kielégitette, bőséges és választékos volt a kinálat, bár az ebédről nem tudok véleményt mondani, mert mi csak félpanziós étkezésre fizettünk be.

Hotel szolgáltatások
Tisztaság, rendzettség mindenütt, a személyzet udvarias volt, a napi takaritás minődségével is meg voltunk elégedve.

Tengerpart
A nagy természeti adománynak számító homokos part élményét nagyban rontja a mindent elboritó szemét, a zsúfoltság, amelynek okán lehet hivatkozni a drágalátos vendégek kulturáltságára, de azért lehetne naponta takaritani, a homokot átszitálni, de hát ennyi pénzért az ingyenes srtandon nem lehetünk túl igényesek.

Békéssy Gábor, 2017.11.03., Tartózkodás dátuma: 2017.08.22 - 08.29.
Régió: Bulgária Bulgária, Napospart (Sunny Beach), Hotel: Sun City

1 fénykép

Összesen: 4,8 Lényegesen jobbra számítottunk, jobbat vártunk. Sajnos sok volt a bosszantó dolog, ami miatt kissé keserű szájízzel jöttünk haza. A hotel...

• 2,5 Szállás
  • 6 Ellátás típusa
  • 3 Alapár

Összegzés
Lényegesen jobbra számítottunk, jobbat vártunk. Sajnos sok volt a bosszantó dolog, ami miatt kissé keserű szájízzel jöttünk haza. A hotel kívülről csilli-villi, belülről viszont nagyon szocreál. Foglaláskor figyelmeztethettek volna, hogy a bulgáriai 4 csillag csak nagyon jó szándékkal tekinthető európai 3 csillagosnak.

A kinti telepített idegenvezetők igazán mindent megtettek, hogy javítsák az összképet, le a kalappal előttük.

De pl. Horvátországban egy évvel korábban ehhez képest királyi ellátásban részesültünk ennyi pénzből. Teljes értékelés megtekintése

Elhelyezés
A szobák kész katasztrófa: kényelmetlen, kifeküdt matracok, a klíma csak hellyel-közzel, de leginkább egyáltalán nem működik, ami +40 fokos kinti hőmérséklet mellett elég pokoli élmény, és hiába jártunk napi szinten emiatt a recepcióra, érdemben semmi javulás nem volt. A szobában a "minibár" azon kívül, hogy üres, nem is igazán hűt, 2 nap kellett egy palack víz lehűtéséhez. Az egész egy bulgáriai 80-as évek beli építőtáborra emlékeztet. De most 2017-et írunk, és ez állítólag egy 4 csillagos szálloda. Tőlem jó esetben sem kapna többet 2 és fél csillagnál.

Ellátás
Az ételek alapvetően finomak és bőségesek voltak, bár lehettek volna kicsit változatosabbak, pl. többféle grill kaja. A sütik borzasztóak, mindnek ugyanaz az íze, puding-keksz kombó, más-más színben, de ugyanazzal az ízzel minden nap.

A lobby-bárban a kiszolgálás nagyon jó volt, kedvesek voltak és gyorsak. Az italkínálat kissé Tesco gazdaságos, de ettől eltekintve ezzel elégedettek voltunk.

Érthetetlen viszont számunkra, a minibár miért üres. A legmezeibb európai 3 csillagos szállodában is van teli minibár. Még akár úgy is, hogy külön kell fizetni a minibáros fogyasztásért. Így, mivel éjjel jöttünk meg, és a minibárban nem volt víz sem, azzal kezdtük, hogy éjfélkor elmentünk éjjel-nappalit keresni, hogy vizet vehessünk.

A "welcome" csomagban, amivel vártak minket és ami a "vacsoránk" volt, csak egy agyon nyomorgatott szendvics, kis üveg víz meg egy alma volt. Nem várjuk el, hogy a szakács ott üljön éjfélig, de sokkal elfogadhatóbb lett volna, ha egy tálcára kiraknak sajtot, felvágottat, paprikát, kenyeret, mint ez a gyűrött, hányatott sorsú szendvics. Ezen még bőven van mit javítani.

Hotel szolgáltatások
Az úszómedence tetszett, illetve a medence előtti terasz.

Tengerpart
A szálloda egyik, ha nem egyetlen nagy előnye, hogy közvetlenül a parton található, csak át kell menni egy kis betonúton és az ember már lent is van a strandon. A víz, a part tiszta, rendezett, amennyire láttuk, minden nap takarítják a strandot. A hotel előtti részen nem volt túl nagy tömeg, lehetett rendesen strandolni.

Névtelen, 2017.11.03., Tartózkodás dátuma: 2017.08.05 - 08.12.